IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Halo: Spartan Assault
Halo: Spartan Assault

Sneti pozna Halove verske pri­spo­do­be. Zdaj je deležen še kapitalističnih.

Ni prvič, da se je prvoosebna strelska serija Halo preoblekla v gvant drugega žanra, kajti to je že storila z realnočasovko Halo Wars. Spartan Assault je manj radikalen, saj ostaja pri razpošiljanju krogel. A tokrat futurističnega marinca nadzoruješ od zgoraj. Kakor velijo dvopalične streljačine – twin-stick shooterji, se z levo gobico ali tipkami WASD premikaš, z desno oziroma z miško pa nažigaš v vse smeri. Oziroma uporabiš zaslon tablice z Windows 8 ali telefona z Windows Phone. Zaradi te naveze igre ni za Win7, Visto in XP.

V tej nalogi je treba obvarovati vozila pred valovi Covenantov, ki lazijo izza energijske pregrade. Najbolje je zasesti statični mitraljez, a so še drugi načini. Prav tako to orožje ne seže povsod.

Ko skušaš v zaporednih vlogah neznanih špartancev (Master Chiefa ni) osvoboditi luno covenantske invazije, nadzor ne povzroča težav. Tudi sicer je Spartan Assault v osnovi spodoben. 343 Industries so lepo zajeli duha serije, saj se znani pošastki, kot so grunti, hunterji in eliti, ne usipljejo nadte z vseh st­ra­ni, razen ko gre za branjenje pozicije. Raje v kratkih, nekaj minut dolgih na­logah raziskuješ okolico, kjer je treba braniti vozila, nastaviti eksploziv, uničiti tanke ali nelinearno pobiti poveljnike. Čeprav manjka šefov in je okolica stilistično medla, izostanejo pa Flood ter Fo­rerunnerji, so naloge dokaj razgibane. Isto velja za pokanje. Covenanti niso brezumni troti, marveč jih vodi slična umetna pamet kot v običajnih Halih. Zna­čil­no gibljivi so, skrivajo se, be­ži­jo, napadajo v skupinah. Tebi vmes zma­njka ener­gije v ščitu, nakar se huliš za objekti. Ta Halov ples je dobro poustvarjen.
Tudi sicer počneš mnogo tistega, kar bi iz prve osebe, z vožnjo tankov in zasedanjem statičnih strojnic vred. Zemeljska in covenantska orožja so iz vseh delov, saj vihtiš od bazuke in laserja do dual-wieldanih strojnic ter plazemskih in normalnih granat. Kot ponavadi ti pomagajo sposobni tovariši, ki lahko um­rejo. Za uspehe v linearno nanizanih nalogah dobivaš izkušnje, s ka­terimi nadgrajuješ orož­­ja in kupuješ nova. Težav­nost pa dviguješ z lobanjami in skušaš s tem zbrati še več točk.

Forerunnerska zapuščina je, a se s staroselci ne spopadeš tako kot v Halu 4. Borna zgodba se navezuje na širši univerzum.

Kljub par rutinskim misijam in hroščem ter manku vsebine izven kampanje (ni večigralstva in ločenih misij) igra ni napačna. S tridesetimi misijami je dolga par ur in nudi povod za vnovično igranje. A pokvari jo eksperimentiranje s poslovnim modelom. Čeprav moraš špil na tržnici Windows 8 kupiti za 7 evrov, ti bliska v glavo z dokupovanjem sredstev, ki so obvezna za številna orožja. Druga nesramnost je, da vse, kar nabaviš, velja le za eno misijo. Teh dodatnih stroškov, ki znajo ceno najmanj podvojiti, pa špil ni vreden. Da ne omenjam kislega okusa v ustih, ko ti iz normalno plačljive igre skoči obiranje free to play. Fuj in fej!

Halo: Spartan Assault
založnik: Microsoft
objavljeno: Joker 243
oktober 2013

50