IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Dota 2
Dota 2

Aggresor vloži golido ur v Doto 2. Zdaj je za približno dva promila manj n00b.

Začetek je presneto težak. Znajdeš se pred pe­čino, s katere se ti hahljajo izkušeni nasprotniki in te vselej, ko skušaš priplezati na vrh, brcnejo nazaj v globoki prepad tvojega neznanja. Toda za obupavanje ni prostora. Mukotrpno moraš analizirati napake in izluščiti nauke, ki zmagovalce ločijo od poražencev. In poskusiti znova. Prvič ne bo uspelo. Tudi ne drugič, tretjič, ali tridesetič. Roganje moč­nej­ših ti bo nenehno pilo voljo in te spravljalo v obup. Toda sčasoma, z vztrajnostjo in nepopustljivostjo, si boš izboril prostor.
Sliši se kot odlomek iz motivacijskega predavanja Smiljana Morija. V resnici pa opisuje miselnost, ki jo potrebuje začetnik, če se hoče resno lotiti večigralske arene Dota 2, že v odprti beti ene najbolj priljubljenih iger za PC in glavne konkurentke League of Legends. Zaguljen igralni sistem in neizprosni človeški soigralci polovičarstva enostavno ne dopuščajo. Če meniš, da si iz pravega testa, beri dalje. V nasprotnem beri vseeno, da ne bom tega pisal zaman.

Že ob prvem pogledu na Doto 2 je opazen njen rodovnik, saj bojišče opazuješ z vrha kot v realnočasovnih strategijah in lik upravljaš z mišjo. Levo spodaj vidiš značilno minikarto s tremi potkami, sredi vmesnika pa štiri velike ikone glavnih veščin. Desno od njih je šest mest za sekirice in drugo opremo, ki jo navesiš na junaka. Nekateri kosi imajo lastne aktivne sposobnosti.

Dota, Dote, Doti, Doto, pri Doti, z Doto
Ime nima zveze s slovensko ohcetjo, marveč izvira iz kratice DotA, ki se je oprijela slovitega moda Defense of the Ancients za Warcraft 3. Več o njegovi preteklosti si preberi v analih v letošnji marčni številki (id na stranki: 10481). Gre za tistega zlodja, ki je spočel žanr nalinijskih večigralskih aren, katerim pravimo Mobe - multiplayer online battle arene. To so tiste, zaradi katerih mladci danes v oštariji ne govorijo več o joških, marveč o tem, kako so “z warlockom posolirali cel nasprotni tim.”
Dotina priljubljenost je rodila kopico posnemovalk, od priljubljene League of Legends dalje. Danes hoče sleherno ime v industriji po vsej sili imeti svoj klon izvirnika. Pri Valvu pa so bili prefrigani. Niso se ubadali s tem, kako svojo inačico razlikovati od ostalih. Namesto tega so enostavno pohopsali nekatere ključne ljudi, ki so bdeli nad izvirno modifikacijo, in napravili njeno uradno posodobljeno free 2 play izvedenko: Doto 2. Pri Blizzardu so se sprva usajali, ker so jim Ventili spred nosa pajsnili kokoš z diamantnimi jajci, a kaj dosti niso mogli.


Stara znanka
Dilema zna biti, ali si špil sploh zasluži dvojko v naslovu. Dota 2 je namreč tako igralno kot vsebinsko skoraj do pičice enaka izvirniku. Če poznaš mod, torej že veš, kako se stvari streže. Za one, ki so vse prešpricali, pa je temelj tak.
Nasproti si stojita dve moštvi po petih igralcev. Cilj je uničiti trdnjavo sovražne ekipe na oddaljenem koncu karte. V ta namen vsak igralec iz ptičje perspektive nadzoruje svojega fantazijskega junaka, ki ima veliko sekiro, iz prstov pošilja strele in podobno. Moštvo pa v boju ni osamljeno, saj ga spremlja računalniško vodena vojska, ki se v enakomernih valovih odpravlja od ene utrdbe proti drugi. Pot ji zapirajo stražni stolpi, ki jih kanonfutr sam ne zna podreti. Tvoja naloga je torej, da v sodelovanju s kameradi uničiš stolpe, pregaziš nasprotno silicijsko armado in herojsko peterico ter razstaviš njihovo utrdbo na posamezne kamne.
Postojanke ne moreš naskočiti takoj na začetku spopada, saj so šampioni tedaj še betežne pokveke na izkušenjski stopnji ena. Z udeležbo v boju se morajo liki najprej dovolj razviti. Beri: pridobiti morajo dovolj stopenj, da odklenejo vse štiri veščine, na čelu z najmočnejšo, tako imenovanim ultimatom. In pa zbrati morajo dovolj soldov, da nabavijo dobro opremo.
Pozitivna povratna zanka
Do sem se ne sliši preveč tečno, toda podrobnosti so tiste, zaradi katerih je Dota (2) ena najbolj spretnostno zahtevnih iger. Na primer: cekine ti pošastki spustijo le, če si ravno ti tisti, ki jim zada poslednji udarec (last hit). V množici opletajočih mečev je to vse prej kot lahko. Za nameček se more sovražnik odločiti, da bo zaklal lastnega soldata in ti s tem preprečil izplen (deny). Odveč je govoriti, da zanesljivo doseganje last hitov zahteva odličen nadzor s kvalitetno mišjo.
Če ga polomiš in umreš, nekaj časa traja, da se znova rodiš. V tem času ne zbiraš izkušenj, jih pa tvoji nasprotniki, ki si lahko tako pridobijo neulovljivo prednost. To še ni vse, kajti če te zakolje heroj, ti sune del denarja. Uspešni igralci so nagrajevani, dočim imajo slabi na grbi vse večjo množico penalov. Spretneži bodo zatorej v Doti 2 doživljali nirvano, manj uspešni pa travme za v norišnico. Še huje je, ko upoštevaš, da je od tebe odvisno celotno moštvo. Če serijsko umiraš, futraš nasprotne like (feeding) in dodatno potlačiš soigralce, ki se nato znajdejo pred preveč nabildanimi nasprotniki. 
Ne, igranje Dote ni sprostitev, saj moraš biti nenehno osredotočen. Le za nekaj centimetrov napačna postavitev lahko pomeni, da se preveč odpreš in te pohopsajo. Začetki spopada zato izzvenijo v previdnem pobijanju računalniške vojske za krepitev junakov. To poteka na treh potkah (lanih), ki predstavljajo glavne smeri korakanja armad. Da si pri tem uspešen, moraš dobro poznati ne le svoj lik, marveč tiste, ki ti stojijo nasproti. Kar je izziv, saj spisek različnih junakov šteje 102 člana. Sto dva. Ob tem je laže razumeti, da se vsi boji še vedno odvijajo na eni sami karti z vselej istimi tremi potkami, takisto povzeti po izvirniku. Raznolikost gradi na herojih, ne ozemlju.

Na desni je odprta štacuna, v kateri s kovanci kupuješ opremo. Fejst bi bilo, če bi vmesnik še bolje razmejili, kot v LoLu. Naj poudarim, da sta tale market in spletna trgovina iz desnega okvirja povsem ločena.

Kavelj in strela
Liki so vsebinsko pobrani naravnost iz moda, z imeni vkup, zato bo veteranom prihranjena večina privajanja. Ne bo pa jim domač videz, kajti Valve je moral, da ne bi dodatno razhudil Blizzardov, podobo junakov oblikovati nanovo. Brewmaster tako ni več panda, marveč mačkon, anti-mage ima namesto Illidana podobo meniha in tako dalje.
Od Warcraftovih herojev so pobrali statistike (strength, agility, intelligence) in klasično četverico veščin. Te predstavljajo glavna orodja za poniževanje nasprotnikov. Ali pa tudi ne, če jih ne obvladaš in na primer s Pudgovim mesarskim kavljem zgrešiš, namesto da bi sovražnega igralca zvito potegnil v doseg svojega stolpa. Večina likov ima na razpolago prijeme za onesposabljanje, ki so ključni v zasedah. Najbolj morilski so ultimati, ki omrtvijo vse sovražno moštvo hkrati, na primer Tidehunterjev tentaklasti potres. Sposobnosti je treba ponavadi uporabiti v skrbno izvedenem zaporedju. Tako moraš z witch doctorjem sovraga naj­prej onesposobiti, da ti ne prekine izvajanja ultimativnega vudujskega totema.
Najlepše je, ko se fluidno spoji delovanje vse ekipe. Prvi igralec s tako imenovanim 'initiatorjem' spravi nasprotno skupino iz tira, drugi zaklene njeno čaranje, tretji in četrti nanjo spustita ognjeni dež in peti iz ozadja zdravi. Vsak lik se znajde v nekaj vlogah, ki pa niso klasične frpjske tank/morilec/zdravilec, temveč svojstvene Dotine, kot je omenjeni initiator. Seveda je važno, da ima tvoja ekipa prave junake za zoperstavljanje nasprotnim, kar pomeni, da gre del zmage že na račun pravilne izbire še pred začetkom! Ta poteka z odbiranjem s polnega seznama pred vsakim posameznim spopadom, zato si se lahko prisiljen spoprijeti s katerimkoli sovražnikom.
Pa napravimo kratek izračun. Posamezna igra v Doti 2 traja povprečno pol ure. Pri dobrih sto herojih to pomeni več kot petdeset ur, da vsakega sploh preizkusiš, kaj šele izmojstriš. In še najmanj dvajsetkrat toliko časa, da se v koži vsakega vsaj teoretično srečaš z vsemi možnimi nasprotniki. Je sedaj bolj jasno, koliko časa boš vanjo vrgel? In sploh se še nisem lotil opreme! Slabih 130 različnih kosov je je trenutno in da si uspešen, se moraš nadudlati pravi repertoar za vsakega posameznega junaka.

Dota 2
založnik: Valve
objavljeno: Joker 241
avgust 2013

visokospretnostno igranje
izpiljena in urav­no­te­že­na
servis
free 2 play z odklenjenimi heroji
zahtevna za začetnike
nekaj brezvezne zapuš­čine
nepotrpežljiva skupnost