|
Otok nenavadnih otrok (Ransom Riggs)
...
Flegma
Ameriškemu pisatelju je pred šestimi leti uspelo ustvariti svojevrstno knjigo, ki tekom čitanja pusti čudaški in nenavaden vtis. Razlog je v seriji fotografij, in to ne kakršnihkoli. Vključene so namreč starinske, črno-bele in pobledele, nasičene z groteskno motiviko nenavadnih oseb ali prizorov. Fotografije, ki jih je Riggs našel na bolšjakih ali pri zbiralcih, so ga navdihnile, da je okoli njih spisal zgodbo. Rezultat je posrečeno delo, kjer so pridodani posnetki enako pomemben del naracije kot besedilo.
Ker je Riggs zgodbo ovil okoli fotografij, je njeno podajanje mestoma okorno. Se pa to popravi v nadaljevanjih Hollow City in Library of Souls, ki sta v angleščini že izšli, medtem ko imamo v slovenščini zazdaj le prvenec. Pisanje v njiju postane bolj tekoče in jedrnato, dočim zapleti, ki sprva pritegnejo zaradi skrivnostnosti in kasneje zaradi zmesi srhljivke, avanture, hororja in romance, nenehno vlečejo. Čeprav gre za povezano trilogijo, se posameznih knjig drži samosvoj odtenek. Če prvi del sledi klasičnemu loku vzpostavitve konfliktov, se Hollow City sprevrže v razburljiv roman ceste, v katerem zasijejo barviti stranski liki. Žal avtor na slednje kar malo pozabi v Library of Souls, kjer v ospredje stopi atmosferično opisana starolondonska skrita četrt posebnežev. Ta s svojimi v meglo in smrad obdanimi ozkimi ulicami deluje kot valilnica novega Jacka Razparača. Ob tem vezni člen vseskozi ostaja prvoosebni pripovedovalec Jacob, ki se na poti do zadoščenjskega konca vsled pomembnih odločitev temeljito zrelostno razvije. Zaradi velikega prodajnega uspeha se je kmalu prislinil Hollywood. Ob ključni besedi 'čudaškost' ne preseneča, da je predelavo posnel Tim Burton. Dom gospodične Peregrine za nenavadne otroke (naslov sledi angleškemu izvirniku, slovenska prevoda naslova nista poenotena – med drugim je gdč. Peregrine v knjigi gdč. Selec) ne sledi romanu. Nekako po polovici filma gre svojo pot in nekatere lastnosti junakov so spremenjene. Posledično je trilogija privlačna tudi po ogledu filma. |
|
|