Revija Joker - Vizir nesreče

ČLANKI
stranka » članki » anali » Vizir nesreče
Vizir nesreče
...
Nintenda se drži sloves nezgrešljivega proizvajalca, a vsi njihovi sistemi niso us­peli. Izdelali so kištico, ki je povsem propadla - to je bil virtual boy, dušni predhod­nik aktualnega 3DSa. Škilave oči si zaradi njega še vedno maže s pomadami Sneti.

Z virtual boyem so ga Japanceljni posrali koj na začetku. Ko so ga novembra 1994 prvič privlekli na sejem Shoshinkai, je občestvo pričakovalo mašino, ki bo po sposobnostih konkurirala napovedanima playstationu in saturnu. Hotelo je farbovito zafilane poligone in CD-muziko, s čimer sta ljudstvo kurila Sony ter Sega. Kaj je dobilo? Oné s kodnim imenom VR-32, ki je bilo podobno očalom za navidezno res­ničnost, le da si ga nisi oprtal na glavo. Namesto tega si ga postavil na ravno podlago, nakar si betico prislonil k njemu in se zazrl skozi pravokotni leči, oblečeni v neopren. Če si vanj vstavil šest baterij, si bil nagrajen z rdeče-črno grafiko, ki je v mnogočem spomnila na game boy.

Nič čudnega, saj je virtual boya ustvaril isti človek, Nintendov inženir Gunpei Yokoi. Taisti si je zanj izmis­lil tudi originalni joypad, ki si ga pestoval v dlaneh (za tisti čas je bilo običajno držanje s prsti) in je imel dva nadzorna križca. Žal pa je moral Yokoi poklekniti pred kravatarskimi interesi, kajti Nintendo je hotel virtual boya sploviti, preden bi se posvetil orenk next-gen sis­­temu, N64. Gunpei je zahteval več časa, a samurajski direktorji so bili neizprosni in so na trg poslali ne povsem dokončen izdelek. S tem so si storili harakiri iz zasede.

Vizir nesreče objavljeno: Joker 213
april 2011