Revija Joker - Zakon prepada

ČLANKI
stranka » članki » anali » Zakon prepada
...
Dežurni preučevalec platform, poči in plumberjev Sneti si ogleda, kako smo od tega, da je bilo treba v ploščadnih igrah vsak skok izvesti skalpelsko natančno, prišli do točke, kjer je dovolj, da tiščimo v izbrano smer. Toda ker slednje ni nadomestilo, marveč dopolnilo prvega, zaradi tega ne jadikuje.

PLOŠČADNE IGRICE SO MORTO DI KREPO!!!!", z velikimi rdečimi črkami kriči grafit pri ljubljanskem Tromostovju. Ne, saj ne, izmislil sem si ga. Ampak lahko bi obstajal. Stavek namreč izdaja tiho dojemanje marsikoga, ki se omejuje na streljanke, v katerih odrivanje od tal šteje kot smrtni greh, ter strategije, kjer skačeš le na stolu, ko se Terrani zopet utopijo v navalu Zergov. Se pravi, levjega deleža špilavcev.
Pa večinsko mnenje drži? 
Nak. 
Okej, res je, da je zenit poskakovalščin, ki so ga dosegle nekje v drugi polovici osemdesetih in prvi devet­desetih, mimo. Ampak žanr ni mrhovina. Celo v dobi življenje kradečega World of Warcrafta je živ, dejaven ter številčen. Poglejte količino poskakovalščin oziroma iger s konkretno izraženo skakalno platjo, ki smo jih dobili zgolj v zadnjih mesecih. Prišli so Super Meat Boy, Donkey Kong Country, Epic Mickey, zbirko Super Mario 25th Anniversary, Assassin's Creed: Brotherhood ... Da ne omenjam vsega letošnjika s Super Mario Galaxy 2, Mega Manom 10, Spelunkerjem HD, Prince of Persia: The Forgotten Sands, zbirkama PoP HD ter Sly Collection, Comic Jumperjem in tako dalje. 
Jup, ploščade so zdrave in hiperaktivne. Med drugim zato, ker je moč njihovo jedro zlahka spajati z drugačnimi pristopi. Zaradi tega sicer niso več kar počez enake kot njega dni, toda obenem so dosegle ob­ču­do­vanja vredno širino. Vabljen zategadelj na obdelavo njihove zgodbe. Ena, dve, tri ... hop! Pa na vodo in krokodile pazi.  

Na začetku osemdesetih, v ranih ploščadnih dneh, si bil v tej zvrsti tradicionalno omejen na en zaslon, poln ramp in lestev. Cilj je bil zbrati predmete ali priti do vrha, kar so ti skušali preprečiti sovražniki. Ta recept sta uporabljala tako Miner 2049er (atari 800, 1982) kot Chuckie Egg (BBC micro, 1983). Impossible Mission (C64, 1984) in Dynamite Dan (spectrum, 1985) pa sta se odvijala na medsebojno povezanih ekranih, ki so tvorili večji svet, in sta plazenje po lojtrah zamenjala s prvinami, kot so časovne omejitve in ogibanje zmešanim kopalnim kadem. Ne, resno, Dan je bil včasih še bolj odbit kot Willy.

Zakon prepada objavljeno: Joker 209
december 2010