Kaj, če bi kak genialec združil avto in letalo ter naredil prevozno sredstvo, ki bi frčalo tik nad tlemi? Futuristična šajtrga bi zaradi zmanjšanega trenja dosegala megastične hitrosti in bila namenjena zlasti dirkanju. V eno takih sede Sneti, ko se s serijo Wipeout vrne v prihodnost.
Za vas ne vem, ampak zame je občutek brzine zelo pomemben del dirkačin. Če avta na normalni cesti ne smem ali ne morem pognati do dvesto na uro, naj to občutim vsaj v igri. Zato sem od nekdaj navdušen nad naslovi, ki se ne bojijo šibanja na robu zaznavnosti. V prejšnjem desetletju nam je to prinesel zlasti Burnout, v predprejšnjem pa je bil sinonim za drvenje Wipeout. Klasika s playstationa in peceja iz leta 1995, ki je pokazala, kako bi se obnašalo lovsko letalo, če se ne bi smelo preveč odlepiti od tal.
Za vas ne vem, ampak zame je občutek brzine zelo pomemben del dirkačin. Če avta na normalni cesti ne smem ali ne morem pognati do dvesto na uro, naj to občutim vsaj v igri. Zato sem od nekdaj navdušen nad naslovi, ki se ne bojijo šibanja na robu zaznavnosti. V tem desetletju nam je to prinesel zlasti Burnout, v prejšnjem pa je bil sinonim za drvenje Wipeout. Klasika s playstationa in peceja iz leta 1995, ki je pokazala, kako bi se obnašalo lovsko letalo, če se ne bi smelo preveč odlepiti od tal.
Kake posebne filozofije za Wipeoutov nastanek ni bilo. Legendarna britanska skupina Psygnosis, ki je izdelala take klasike, kot sta Lemmings in Shadow of the Beast ter se danes imenuje SCE Studio Liverpool (Formula One, Singstar), si je enostavno želela izdelati 3D-špil. Jasno, saj so njeni člani že začetkom devetdesetih videli, da pes taco moli proti trem grafičnim dimenzijam, prekritim s teksturami. Nekega večera so ga žingali v lokalnem pubu in med pijanskim pogovorom družno nabasali na zamisel o dirkačini s futurističnimi vozili, ki bi urno peljala tik nad tlemi. Ideja je štirinajst mesecev kasneje meso postala na playstationu 1 kot eden od prvih naslovov za ta sistem. Foter igralne postaje Ken Kuturagi je sicer črnogledo dejal, da jim špila ne bo uspelo pravočasno izgotoviti. Sploh ker so morali na več kot polovici razvojnega cikla čisto po dukenukemforeversko na novo spisati osnovno pogonsko kodo. A so mu s požrtvovalnostjo dokazali nasprotno. Škoda, da Kutaragi ni stavil česa norega, recimo da bi v javnosti nosil majico z napisom "SEGA RULES!!!"
Wipeout je tako izšel septembra, isti mesec kot konzola, in postal ne le prodajna uspešnica, marveč eden od sopomenk za Sonyjevo blagovno znamko. Skorajda istočasno so ga izdali za PC, tako da se je priljubil tudi Slovencem, tradicionalno bolj opremljenim z računalniki. V Jokerju 29 je dobil 85.
 |