Revija Joker - Babure prave, to so Lare

ČLANKI
stranka » članki » anali » Babure prave, to so Lare
...
Tri ikone, po katerih se igre najbolj prepozna, so Pac-Man, Mario in Lara. A kjer sta Bob Hoskins in odrezana pica kaj borni resničnoživljenjski odslikavi prvih dveh, ima Croftova vrsto zalih nepoligonskih obražčkov. Sneti jih ob izidu Tomb Raider: Legend in desetletnici izvirnika postavi v vrsto.

Lara Croft, osrednji lik Tomb Raiderjev, je pri devetih letih preživela letalsko nesrečo v Himalaji, kjer je v nenavadnih okoliščinah podlegla njena mati. Po čudežnem desetdnevnem pohodu do Katmanduja je rojena Britanka in nadarjena športnica ostanek otroštva prebila pod vodstvom svojega očeta, znanega arheologa Henshinglyja Crofta, grofa abbingdonškega. Po njegovi smrti je pri osemnajstih podedovala njegov naslov in posestva ter se kot finančno preskrbljena vrgla v izpopolnjevanje svojih arheoloških spretnosti. Do danes je odkrila vrsto pomembnih artefaktov, medtem ko ji je najbolj hvaležna industrija spodnjega perila. Že zato, ker za podpiranje njenih melon porabijo sedemkrat več materiala kot navadno, bogatašinja pa modrcev pri teku in akrobacijah ne more pogrešiti. Volk sit, cipa cela.

Tomb Raider je bil eden prvih 3D pospešenih špilov. Taka grafika je bila tedaj carska.

Tolikanj bolj smešno je zato dejstvo, da so Larini balkoni naključje. Njen ustvarjalec pri Core Designu, Toby Gard (možak je potem čisto poniknil, zlasti ko je njegov konzolastični špil Galleon krahnil, nakar je Crystal Dynamics pomagal pri TR: Legend), je sedel pri računalu in se ubadal z njenim 3D modelom. Miška mu je zdrsnila in jozeljni junakinje so se napihnili do nehumanih proporcev, toda ko jih je hotel zmanjšati, so pristopili kolegi in mu zatrdili, da novi videz ni prav nič napačen. Ta spodrsljaj je skupaj z vizionarskimi idejami in pogumno zasnovo sprva mišičasto amazonko z imenom Laura Cruz (babjo inačico tipičnega descovskega junaka) prelevil v vitko, gibko arheologinjo z močno izraženo britanskostjo, nekakšno seksi verzijo Indiane Jonesa. Tri leta razvoja, od 1993 do 1996, so sicer dala izvrstni Tomb Raider, igro, ki je s kombinacijo akrobatike, streljanja in raziskovanja preoblikovala žanr akcijske pustolovščine. Na krilih uspeha tega špila sta poletela tako založnik Eidos kot grupa Core Design. Toda Lara je presegla tako igre kot biznis in postala zaščitna znamka elektronske zabave, lik, ki ga navideznim svetovom pripiše skorajda vsak prebivalec razvitih dežel.

Za tak uspeh je v veliki meri odgovorna prebrisana Eidosova politika dajanja resničnih obrazov poligonski herojni. Za vsako igro iz serije so najeli fotomodel, najraje pretežno neznanega, ga poslikali v raznoterih pozah in fotke spehali ne le v igričarske cajtunge, temveč v publikacije za ruljo, od FHMja do Tima. Če so punce vmes zmogle kak škandalček, recimo z zvečanjem joškov ali slikanjem za Playboy, toliko bolje. Prijem je deloval kot sanje in dosegel vrhunec z najemom Angeline Jolie za parček hollywoodskih filmov TR. Oba sta z nevtralnega stališča smrdela kot slabo posušeni mumiji, vendar je debeloustnična zapeljivka Croftovki nadela zares prepoznaven fris. Z vsem tem čepljovjem se je torej doseglo široko medijsko prepoznavnost, spomini na mokre sanje o Lari pa so kupcu, ko je zašel v štacuno, nemudoma prišepnili, naj s police vzame ustrezno igro. Kuščarjevsko primitivno, a učinkovito.
Kakorkoli, naj se joškohod začne!


Babure prave, to so Lare objavljeno: Joker 153
april 2006