|
![]() ...
"Kjer je bilo življenje brez vrednosti, je imela smrt včasih svojo ceno. Zato so se pojavili lovci na glave." In potem, ko je ameriški Divji zahod drago prodal kožo, so prišli špageti vesterni. Znanilci neke nove ideologije, ki jo povzema ta citat iz uvoda For a Few Dollars More. Besni Dante se loti pregleda še zmerom aktualnega žanra, medtem ko se na obzorju v sedlih dviga The Hateful Eight.
Vestern je kot značilno ameriški žanr desetletja kraljeval na velikih platnih. Ne samo v Ameriki, katere poreklo je opeval, temveč tudi na stari celini. Snemali so ga vse od izuma filmskega traku. V dvajsetih je za nekaj časa zamrl in se preselil v B-produkcijo. Vrhunec popularnosti pa je spet dosegel v obdobju od konca tridesetih do petdesetih let, ko so vanj pričela vstopati holivudska imena na čelu z režiserjem Johnom Fordom in igralcem Johnom Waynom, primerkom 'pravega ameriškega moškega', ki sta na Zahod pridrvela s Poštno kočijo (1939). V šestdesetih se je vestern kljub nekaj veličastnim klasičnim primerkom znašel v zadnjih izdihljajih. Izpet, okorel in stagnirajoč. Ničesar več ni imel povedati. Gary Cooper je bil mrtev, Wayne pa fosil. |
poglavja članka:
![]() Uvod ![]() Na Zahodu nekaj novega ![]() Za pest italijanskih lir ![]() Tujec pride v mesto ![]() Dolar na dolar ![]() Once upon a time ![]() Zadnji pokoncni ![]() |
|