Revija Joker - Taktično zrakomlatenje

ČLANKI
stranka » članki » anali » Taktično zrakomlatenje
...
Ob izidu sicer simpatičnih Thunder Wolves se Snetiju stoži po času, ko ga tovrstne arkade v helikopterjih niso tako omejevale. Tedaj je moral biti za uspeh previdnejši, se bolje znajti v prostoru in preudarno ravnati z orožjem.

Nekdo iz mlajše generacije je na Facebooku pred kratkim zabrusil, da bomo zdaj zdaj postali Roker - Retro Joker. Drži, da pridejo meseci, ko je nazajpoglednih vsebin več. Toda z razlogom. Eden od njih je premišljanje o tem, kako so se špili kljub boljši tehnologiji poenostavili. Posebej zadnja leta, ko tolče finančna kriza in so se razpasli telefoni, zaradi česar si vse več ljudi želi elektronskih ustreznic oddaje Na zdravje. Odsev tega je razturaška zrakomlatnica Thunder Wolves, ki mi je z ozko odmerje­­nimi nivoji in neskončno zalogo municije naredila gušte po starejših naslovih s heličem v glavni vlogi. Takih, ki so po videzu bistveno slabši, po vsebini pa ravno nasprotno.

Desert Strike (EA, 1992) 'Šuter za razmišljujoče' so rekli Desert Striku, kjer smo se z apačem iz izometrične perspektive podali v puščavo eliminirat norca z orožji za masovno uniče­nje. No, zalivski vojni primerno smo destrukcijo izvedli kar sami, ko smo se spreletavali po odprti karti, taktično odstranjevali cilje in tuhtali, če se splača hude rakete porabiti zdaj ali kasneje. Škoda, da igre niso izdali v moderni obliki.

Biti dobra vojaška gospodinja
Helikopter mi je nadvse ljuba mašina. Ni sicer hiter, kar je njegova glavna hiba v primerjavi z avionom, in na splošno ne more poleteti tako visoko. Zato pa je lahko močno oklepljen in do zob oborožen. Takisto je sposoben lebdeti in se premikati vstran ter nazaj.
S temi sposobnostmi je botroval zasnovi ozko odmerjene vrste arkadnih iger, ki so bile priljubljene zlasti v devetdesetih. V njih si se v helikopterju znašel na bojišču, vendar nisi mogel enostavno dodati potiska in v maščevalskih preletih vsega zbombardirati. Odstranjevanje je bilo počasnejše, z veliko previdnega bli­ža­nja tarčam, njihovega metodičnega uničevanja in ogibanja izstrelkom. Rotorska ciza je to omogočala.

Jungle Strike (EA, 1993) Uspeh Desert Strika je botroval sekvelu, ki se je preselil v južnoameriške džungle.Tja smo šli nadlegovat trgovca z mamili in sina norca iz enice. Kakor prvenec je igra terjala pazljivo rabo streliva, goriva in popravil za oklepe ter varčno reševanje talcev. Čakala nas je bolj pisana paleta sovragov, medtem ko smo sami sedli še na motor in vozilo na zračni blazini ter v bombnik F-117.

Urban Strike (EA, 1994) Za številne je Jungle Strike upravičeno višek franšize, kajti z Urban Strike se je začel EA preveč vtikati v recept. Po mestnem okolju, kjer so nas ovirale stolpnice, se nismo več spreletavali z apačem, zaradi os­­redo­to­ča­nja na novo konzolastično publiko (naslova niso naredili ne na PC, ne za amigo) pa je bil Urban Strike dosti pre­lahek. Taktiziranje se je na žalost preselilo v drugi plan.

A najbolj prepoznavna lastnost tovrstnih špilov je bila nelinearnost. Ne pravim, da so premočrtnice, kjer smo obsojeni na vnaprej določeno zaporedje dogodkov, avtomatično plitke. Se pa počutimo bolje, če nam je dovoljeno samim odločati o tem, kdaj se bomo česa lotili. Točno sem so ciljale helikopterske igre, kot so tiste iz serije Strike. Zadegale so nas na dokaj velik nivo in nam povedale, kaj je treba vreči v zrak, nakar se niso več vmešavale. Po eni strani smo imeli zaradi tega več težav, saj smo znali pri fijakanju zaiti med sovrage, ki so nas zmleli v prah. Po drugi plati pa je raziskovanje dajalo čar in dogajanje je bilo bolj življenjsko. Namesto šibanja od točke A do B je bilo treba ugotoviti primeren vrstni red obiskovanja ciljev. Če si denimo odstranil radarje, si izklopil protizračno obrambo, kar je olajšalo fernihtanje oporišča.
Nelinearnost je spodbudila varčnost pri rabi dobrin. Streliva nisi imel neskončno, temveč ga je bilo treba obnavljati s pobiranjem zabojev oziroma z vračanjem na letališče. Spretnejši kot si bil, manj si tvegal in manj časa potrošil, v to ubadanje z resursi pa je znalo iti dosti premišljanja in botrovati uspehu ali neuspehu. Nekateri naprednejši mediji s(m)o že ob izidu Desert Strika ugotovili, da ima igra dosti strateških elementov, brez upoštevanja katerih nisi mogel biti uspešen. Na prvi pogled se to ne vidi, a drži kot pribito.

Seek & Destroy (Mindscape, 1996) Za razliko od izometričnega Desert Strika je Seek & Destroy uporabljal pogled od zgoraj, a se znova zanesel na dobrega starega apacha. Tudi ostala vsebina je bila precej slična EAjevemu hitu, le da so razvijalci nekolikanj pojačali akcijski raztur in zmanjšali pomen pobiranja zalog. Vseeno brez tega ni šlo, dočim so bili nivoji odprti in smo sami odločali, kaj in kdaj bomo napadli. Luštno.

Soviet Strike (EA, 1996) V novem delu serije za playstation in saturn smo se vrnili v apača in poleteli k nam, nad izmišljeno Vzhodno Evropo, kjer smo se v imenu Natovih sil lotili komunističnega odpadnika. Poligonska grafika je prinesla drugačen pogled, kjer smo helič motrili od zgoraj in je bil na spodnji polovici zaslona, med misijami pa so tekli obupni FMV-filmčki. Toda igranje se je vrnilo h koreninam.

Čakajoč na rotor
Žal praktično ni več niti iger s helikopterji, kaj šele takih, ki bi zahtevale modro postopanje z dobrinami in raziskovanje. Razvijalci raje delajo na tire pripete, filmske akcijade, kajti nelinearno kompleksnost je teže udejanjiti in zanjo ni več masovne publike. A morda kdaj dobimo nov požlahtnjen helikopterski rompompom, ki bo terjal več kot prgišče možganskih celic. Šele v njem bodo gromski volkovi dodobra zatulili.

Nuclear Strike (EA, 1997) Poslednji del serije Strike je šel mimo PC-igralcev, a po krivici, saj je soliden. Z bolj razgibanim ozemljem, več vrstami misij in radarjem je igra, ki je izšla še za playstation in N64, prijetnejša in bolj razgibana od Soviet Strika ter nudi primerljiv izziv. Kul so bojišča, kjer se stvari dogajajo kljub naši odsotnosti, in bistveno boljša je zgodba, čeprav se ob FMVju danes preprosto moraš kremžiti.

Taktično zrakomlatenje objavljeno: Joker 239
junij 2013

okvirčki:

AH-64 apache