Revija Joker - Kondorjev let

ČLANKI
stranka » članki » človeki » Kondorjev let
...
Airman temeljito zasliši Uroša Berganta in Gregorja Rozmana, avtorja Condorja, ene najbolj zanimivih iger preteklega leta.

V množici špilovja, ki smo ga opisali v prejšnjem letu, je en naslov vsekakor izstopal. To je bil Condor: The Competition Soaring Simulator (J144, 90), butična simulacija pojanja z jadralnimi letali po Sloveniji, ki meri na zelo ozek del že tako ne prav številčne populacije sobnih pilotov. A njegova fotra, Uroš Bergant in Gregor Rozman, se glede ekonomskih dejstev nista pretirano sekirala, temveč sta udejanjila svoje sanje - ter vstopila v legendo. Prisluhnite jima!

Se lahko najprej na kratko predstavita? Predvsem nas zanima vajina programerska in letalska zgodovina ter s čim se sicer bavita v življenju.
Uroš: Moj prvi stik z računalnikom je bil v osnovni šoli, ko je oče kupil sinclair ZX 81. Na njegovem nasledniku, spectrumu, sem preigral na stotine iger in se prvič preizkusil v programiranju. Vse do konca gimnazije sem resno razmišljal o študiju računalništva, a istočasno se je poglabljala moja ljubezen do letenja. Začel sem s papirnatimi avioni vseh vrst, kasneje sem 'razbil' kar nekaj večjih prosto letečih modelov. V srednji šoli sem se bavil z daljinsko vodenimi modeli, nakar me je dolgoletni prijatelj Igor Kremsar prepričal, da ni težko postati jadralni pilot. Letenje me je prevzelo in študij - fizika, smer meteorologija - sem izbral tako, da bi pridobljeno znanje čimbolje izkoristil v njem. Za programiranje takrat ni bilo časa in interesa, vendar me je spet zgrabilo, ko sem začel s službo letalskega meteorologa na letališču Brnik. Naključje je hotelo, da sem naletel na izvorno kodo v vodi plavajočega delfina z uporabo tehnologije DirectX. Ko sem jo preštudiral, sem si rekel, da bi lahko na podoben način naredil simulacijo letenja. Takrat si nisem predstavljal, da me bo to okupiralo (vsaj) za nadaljnjih pet let. Časa za pravo letenje praktično ni bilo več, sem pa ostal aktiven modelar.
Gregor: Programiranje, grafika in ljubezen do letalstva so me spremljali od nekdaj in uspešna grafična pot se je začela že zelo zgodaj. Nagrade sem pobiral tako doma kot v tujini. Starejši bralci Jokerja se bodo morda spomnili moje zmagovalne slike 'Beavis & Joker'. Programiranje ni zaostajalo. V drugi polovici devetdesetih sem se ukvarjal z različnimi zastonjskimi orodji in modifikacijami iger, kar je botrovalo številnim ponudbam iz tujine. V vsem tem času je bilo letastvo moj stalni sopotnik: jadralno v praksi in vojno kot konjiček.

Uroš Bergant: 'Vse skupaj je bil le izziv na področjih, ki mi veliko pomenijo.'


Kondorjev let objavljeno: Joker 152
marec 2006