Revija Joker - Renesansa garažnih iger

ČLANKI
stranka » članki » oznanila » Renesansa garažnih iger
...
Zgodbico o popotovanju kratice XNA pripoveduje Retro in predoči, kaj bo pomenila tistim, ki bi radi rokodelili v umetnosti stvarjenja iger.

Dve desetletji tega je bil čas, ko so si prvi navdušenci iz tujine prišvercali male črne in bež tipkovnice, uporabne še za kaj več, kot le za tipkanje. V njih so se greli koščki silicija in premetavali skupinice osmih ničel in enic natanko tako, kot jim je bilo naročeno. Čeprav na prvi pogled niso bili nič več kot kalkulatorji s par kilobajti pomnilnika, so spremenili svet okoli nas. Pozdravljeni, osebni računalniki. Vendar se je takratni lastnik mavrice (ZX spectruma) ali slonokoščenca (C-64) razlikoval od današnje tipične okenske ml

Dobri stari časi, prav zares. Literatura danes so namreč le nedomišljijski, tisočstranski priročniki. Mirko, slava ti!
adine. ČDej ti, k se spoznaš na računalnike, a mi lahk neki inštaliraš? Pliiiiis, bom fafala vmes,Ç mokro sanjajo giki tretjega tisočletja. A redki poznajo tisto nekaj, kar je bilo samoumevno večini, ki so posedovali mlinček v osemdesetih - da si si računalnik podjarmil le, če si se znal z njim pogovarjati v programskem jeziku. Če obvladaš to, nisi več njegov suženj, temveč on čaka, da izpolni tvoje ukaze. Vsa njegova moč je na dosegu tvojih programersko podkovanih prstov.

Pri nas je bila druga polovica osemdesetih zlata doba domače mehke robe. Vseprisotnemu programiranju so botrovali kratki, večinoma v jeziku BASIC spisani programi, ki jih je bilo moč najti celo na najbolj neočitnih mestih. Logično je, da smo pretipkavali listinge iz Mojega mikra, kakor je bila za marsikoga ključna knjiga Mirko tipka na radirko, kjer si našel ducate mini iger in programov podalpskega porekla. A kdo bi si mislil, da so programiranju stran ali dve namenili celo v Cicibanu. Sam sem skrbno čuval številke, v katerih si v dvajsetih vrsticah narisal lokomotivo ali kot snežak smučal po belih poljanah.
Število domačih in širše jugoslovanskih iger je bilo zgolj med '84 in '86 večje kot v celotnih devetdesetih. Tekoče desetletje so sicer rešili Croteam, Arxel Tribe in Zootfly, vendar so to mnogo milijonov tolarjev drage produkcije, dočim so bili produkti osemdesetih večinoma rezultat dolgih, neprespanih posamezniških noči. V primerjavi s preteklostjo garažnih izdelkov na dandanašnji slovenski sceni praktično ni.

Renesansa garažnih iger objavljeno: Joker 159
oktober 2006