Revija Joker - Razer hydra

ČLANKI
stranka » članki » testisi » Razer hydra
Razer hydra
...
Sneti

Bajeslovno ime za epski PCjev nadzorni sistem? Morda v prihodnosti, ki je oddaljena toliko, kolikor se bodo trudili Razerjevci in izdelovalci iger. Zaenkrat je hidra priporočljiva le pogojno.
Inženirjem gre sicer vsa čast, da so kaj takega sploh udejanjili. Osnova je elegantna bazna enota, ki jo tvorita podnožje in zeleno osvetljena krogla. Ta oddaja magnetno polje, dvajsetkrat šibkejše od Zemljinega, ki pa je dovolj močno, da zaznava gibanje dveh anatomsko oblikovanih, dokaj lahkih plastičnih rezin, po eno za v levico in desnico. Na vsaki so dobra analog­na gobica, pet digitalnih gumbov, ki jih pritiskaš s pal­cem, in dva pod kazalcem. Zgornji je digitalen, spodnji analogen – petelin kot na xboxovem in playstationovem joypadu. Nimata pa nunčaka tresenja (rumbla) in manjka jima vsaj en digitalni križec.

Hydro sem preizkusil tudi v strategijah, kjer se je obnesla enako precizno kot miš. A menim, da ra­zen v specifičnih primerih to ni zame­njava za ne­prekosljivo navezo tipkovnice in glodalca.

Knofi so v redu, toda inovacija prihaja iz beleženja tega, kje v prostoru sta palici. Bazno postajo daš na mizo, nunčaka kalibriraš tako, da ju usmeriš vanjo, in si pripravljen na akcijo. Najpomembnejši je desni, ki premika kurzor po zaslonu oziroma merek v igrah enako kot miška, le da ne drsaš po podlagi, temveč mahaš po luftu. Prvoosebno streljanko torej igraš tako, da z analogno gobico na kontrolerju v levi roki vodiš lik, s petelinom pod kazalcem prožiš orožje, z gumbi opravljaš druge funkcije, s premikanjem desne rezine po zraku pa usmerjaš merek natanko tako, kot bi ga z mišjo. Hydra je v tem modusu docela uporabna za vse zvrsti, ki nucajo miš, od rešetalk prek frpjk do realnočasovnih strategij, in je po natančnosti ter odzivnosti na ravni dobre podganice. Zaznavanje je natančno, zamika pa ni čutiti. Izrabiš jo lahko tudi kot običajen joypad nalik xboxovemu oziroma nunčaka zamenjaš v rokah, če si levičar.
No, zares se tehnologija Sixense v hydri izkaže šele v špilih, ki poznajo njene resnične zmogljivosti. To stori posebna priložena inačica Portala, ki ni na ploščku, marveč dobiš kodo za Steam. V tej odlični akcijski ugankarici, ki je v Jokerju 214 prejela oceno 90, s portal gunom objektov ne premikaš samo levo in desno ter gor in dol, marveč 'v' prostor in 'iz' njega. Kocko do stikala recimo spraviš tako, da jo zgrabiš z žarkom, nakar desni hydrin kontroler potisneš naprej in skladno s tem se premakne kocka. Nadalje lahko primeš in drsaš portale po zidovih ter jih obračaš, če v roki rotiraš nunčak. Oboje je moč početi v vsem osnovnem Portalu 2 in še na ločenih nivojih, namenjenih samo hydri. Le na slednjih pa moreš nekatere predmete raztegovati, odebeliti in sploščiti. Iz kocke tako recimo narediš most, čez katerega prideš do izhoda.
Hydra torej opravlja slično nalogo kot playstationov move in wiijev daljinec, pri čemer je pohvalno odziv­na ter precizna. A ni vse zlato, kar se sveti. Mnoge bo zmotila ožičenost vseh delov igratorja, tako palic (dvometrska žica) kot bazne postaje. Že tako imamo kablov na delovnih mizah cele kupe, hydra pa prispeva še tri, s tem, da jo je nerodno umikati, ko nehaš igrati, in nato spet primikati. Najbolj neumna pa je kratkost USB-kabla, ki vodi od postaje do računalnika, saj znaša le dober meter. Hydra je denimo razmisleka vredna kot ig­ralni sistem za PC v dnevni sobi, kjer si na kav­ču težko namestiš miš. Bazo postaviš tako, da od nun­ča­kov ni oddaljena več kot dva metra, idealno od pol metra od metra, recimo na klubsko mizico. Vendar pa boš moral za povezavo baze z računalnikom tedaj najverjetneje dokupiti kabelski podaljšek. Brez­žič­no inačico naj bi načrtovali, a o njej še ni uradnega glasu. In velika škoda je, da hydra miške ne oponaša v Oknih.

Kocko v Portalu 2 sem zgrabil z energijsko puš­ke­tino in jo s hydro premikam naprej in nazaj, ne da bi se gibal moj lik v igri. Na tem temelji par lo­če­nih puzel, ki pa niso tako dobre kot v temeljni igri.

Bolj razširjen problem je podpora v igrah. Hydra resda iz škatle podpira sto petindvajset naslovov, od indiejank tipa World of Goo do težkokategornic Black Ops, Assassin's Creed Brotherhood in Battlefield 2. Z brskanjem po netu najdeš tudi profile za druge špile, kot je Dead Island. A to se tika le nadomestitve miške z desno rezino. Globinsko manipulacijo predmetov – kar je navsezadnje hidrin temeljni smoter, saj je drugače le nadomestek za tipkovnico in miš – omogoča samo Portal 2. Takisto ni programa, s katerim bi na lastno pest nastavil gumbe in gobice. Spreminjaš zgolj občutljivost osi in osvetlitev krogle, medtem ko si za profile zazdaj odvisen od Razerja in navdušencev na spletu. Tečno, kajti vsi profili niso dobri – v Crysisu 2 recimo manjka knof za interakcijo z okoljem.
Hydra ima potencial. zlasti kot pecejaški usmerjevalnik za dnevno sobo, če ne maraš navadnega joypada. A glede na porodne težave in mastno ceno 140 evrov svetujem, da počakaš in vidiš, kako bo s podporo globinskemu zaznavanju (glede prihajajočih naslovov so sumljivo tiho) ter napredkom priloženega softvera. Pri takih rečeh žal nimam dobrega občutka, saj je PC-pokopališče nabito s faliranimi kontrolerji, ki so jim prezgodaj odrekli trud. A lahko, da me Razer postavi na laž. Bom vesel.

Razer hydra objavljeno: Joker 219
oktober 2011