|
![]() ...
Kljub zavedanju, da Googlov in Applov avtomobilski sistem nista za Slovenca, se ju LordFebo vseeno odloči preizkusiti. A nad izkazom in nespametjo je sceloma razočaran.
Avtomobilski zabavnopodatkovni vmesniki veljajo za nazadnjaške in omejene. Čeprav se nekateri premijski proizvajalci trudijo seči izven kabin, na primer s telefoničnimi aplikacijami in urejanjem zemljevidov na PCju, večjega potenciala ni. Naši kontakti, lokacijski zaznamki in popevke so doma drugod, prav tako osebni pomočniki in drugi servisi, od katerih smo dandanašnji pretirano odvisni. Zato je pravzaprav logična posledica, da se uveljavljeni oblaki in telefonični okoliši nekako preselijo v avto. Zaenkrat Android in iOS še nista temeljni platformi za dogajanje na armaturnih displejih, imata pa oba mobilniška sistema podaljška, ki skušata pod svojo streho spraviti še komunikacije, informacije in zabavo med vožnjo. To sta Android Auto in Apple Carplay.
Večina ljudskih znamk, od Kie in Renaulta do Mercedesa, v najnovejših modelih omogoča oba sistema (le BMW ne mara za Android). Čeprav dotični mečini nista del avtomobila, marveč gre za softverski komponenti na telefonu, možnost vseeno ni serijska, ampak del paketov dokupljive opreme. Glede na to, da se štirikolesniki naknadno posodabljajo, zna podporo dobiti tudi kakšno predlansko vozilo. Pogoja sta seveda zadosti velik, ne nujno dotikabilen displej in vdelan mikrofon z volanskim prožilcem. Vmesnik enega in drugega je namreč glas, kajti za sistemoma v resnici tičita z mobilnikov poznana pomočnika Siri in Assistant. Posledično sta Android Auto in Carplay za Slovenca prilično neuporabna, kar je tudi razlog, da ju uradno nekateri proizvajalci pri nas sploh ne ponujajo. Z našim Googlovim računom aplikacije v štacuni niti vidiš ne, zato jo je treba sneti z enega od 'vzporednih' portalov (v iskalnik vpišeš 'android auto apk'). Iphone po drugi plati ne nuca dodatnega softvera, zato deluje privzeto. Ali kot zanimivost ju vseeno velja predstaviti. Govor noter Dasi Google in Apple najavljata brezvrvično navezo, zaenkrat nisem videl avta, kjer bi ta delovala. Najnovejši mercedes E kakor vsi ostali še vedno terja žico, kar je velika, grda in smešna cokla principa. (Tega se ne sme mešati z avtomobilovim lastnim infotainment sistemom, ki klice in muziko brez težav posreduje prek bluetootha.) Ko je fon enkrat priključen, se na osrednjem zaslonu v nekaj sekundah samodejno spremeni videz. A tu ne gre za zrcaljenje desktopa nalik televizorskemu, marveč je forma prirejena. V Applovem primeru se sicer pokažejo prepoznavne ikonice, vendar le par njih, dočim je Googlovo okolje brezikonično in spominja na tistega na uri. Ne oziraje na drugačen videz je bistvo obeh pristopov enako. Na voljo so le avtomobilsko relevantni elementi: zemljevid (v Androidu izključno Googlov, v Carplayu izključno Applov), osnovna komunikacija in zvok, kamor sodijo glasba, radijske postaje, poddaje ter zvočne knjige. To je dobesedno vse. Iger, videa, fotografij, novic, Facebooka, brskalnika in drugih nucnikov ni. Zaman sem iskal celo poštni programček in normalen sporočilnik. Po ikonicah in komandah se da sprehajati z vgrajenim avtomobilskim vmesnikom, torej bodisi s prstom bodisi s smernimi tipkami ali koleščkom. Delujejo takisto namenske tipke za preklapljanje med navigacijo, telefonom ali muziko, ki jih najdemo na nekaterih armaturnih ploščah. Toda največ ukazovanja naj bi potekalo potom prožilnih izustkov "Hey Siri" in "Ok Google" oziroma s stiskom navolanske tipke za 'poslušanje'. Kakor obe entiteti ogovarjamo na telefonu, tudi tu pomočnikoma velimo "call dad", "send message to Donald", "navigate home", "find me the best hamburger", "play Highway to Hell" in "set reminder for dentist next friday". Celo s slovansko angleščino je prepoznava, ki se izvaja v oblaku, čisto zadovoljiva, ustavi pa se pri lastnih imenih. Naše naslove je nemogoče vnesti, medtem ko moraš osebna imena naštudirati, da recimo namesto Anje in Sergeja izustiš "Andža" in "Srdži". Govor ven Razumem, da je slovenščina nepodprta, vendar bi se mi tudi kot Amerikancu zdelo butasto, da je praktično celotno sporazumevanje v obe strani govorno. Sporočilo, opomnik, urnik ali vreme služabnik zgolj vokalizira, saj ne Google ne Apple na zaslonu ne pokažeta niti bita informacije. Z drugimi besedami: dobljen SMS se ne izpiše, marveč ga asistenta prečitata, seveda z angleško izgovorjavo, s čimer si Kranjec ne more nič pomagati. Enako je z vnašanjem česarkoli, naj bo to odgovor, ulica ali ime kontakta – nikakršnega tipkanja, le in samo govor. Da nimaš imenika, omiljenih kontaktov in črkovanja krajev, je kratkomalo nezaslišano. Uradna razlaga pravi, da mora biti voznikova pozornost na cesti, ne na ekranu. To je skrajno licemersko, kajti vgrajeni avtomobilistični sistemi brez slabe vesti prikazujejo sporočila, temperaturo, imenik in celo novice. Takisto prek svojih bolj ali manj domiselnih vmesnikov omogočajo pisanje. A po drugi plati je v avdioprogramčkih Android Auta in Carplaya glasovno velevanje neučinkovito in se moraš po spiskih pesmi, podcastov in radijskih postaj sprehajati s prsti ter očmi. Toliko o načelnosti in varnosti.
Čeprav bi moral telefonični ekosistem v avtomobilu gladko preseči fabriški softver in vmesnike, je praksa presenetljivo slaba. Ne le spričo izključnega pogovarjanja, marveč ravno tako na rovaš zmožnosti. Ne terjam Fejsiča, Tviterja, Hearthstona in notifikacij z vseh vetrov, marveč cikam na elementarnosti. V zemljevidih ni favoritnih točk, sporočilniki so pičlo podprti in enosmerni, glasbeni predvajalnik je oskubljen, manjka poštni klient (Carplay zna vsaj poslati narekovano e-pismo, Android še tega ne), Glympse bi prišel hudo prav za sporočanje lokacije (Volvo ga denimo ima vnaprej nameščenega) … Sistema bi se morala zavedati avtomobila in kakor tovarniški softver ponujati določena dejanja, ko je motor ugasnjen, denimo prikazovanje fotk in videa. Google in Apple sicer kot dodano vrednost poudarjata vsevednost pomočnikov. Ampak prostoročno povpraševanje služabnikov po predsedniku Gvatemale, razliki med lamo in alpako ter športnih rezultatih pač ne more omiliti siceršnje šibkosti in četrtuporabnosti. Oziroma v šentflorjanskem primeru popolne.
|
|
|