|
![]() ...
Ein Mann, vier Autos, vier Computer. Oziroma LordFebo, ki dobi štiri tehnološko najbolj zmogljive avtomobile. Prvi krog odpelje brez nog, drugega brez nog in brez rok, v tretjem pa gre avto že brez njega. Je Kitt za vogalom?
Kot sem zapisal v lanskem vseobsegajočem vedežu o avtonomni avtomobilnosti, se samodejnosti naproti peljemo že desetletja. Prva konkretna razbremenitev udov je prišla z avtomatskim menjalnikom in se nadaljevala z elektronsko opeko na gasu. A šele naveza aktivnega tempomata in sledenja avtocestnemu pasu, ki mestoma docela prevzame nadzor, je tisti prvi korak k resničnemu sodelovanju avta s prometom in infrastrukturo. Uvodno izkušnjo z modernim robotskim šofiranjem sem imel točno pred letom dni, ko sem se sredi poletne gneče odpravil na morje. Svojčas smo si na taki poti dodobra ožulili oba podplata, dobili popajevsko desno roko in izrekli mnogo ginekoloških izrazov ter obenem tvegali nepozornostni trk. Po novem pa je avto sam od sebe varno vozil v koloni od visoke hitrosti do zaustavitve in vnovičnega speljevanja. Pri tem je zaznal blage ovinke in brez moje pomoči obračal kolesa ter ostajal znotraj vozišča. Med cijazenjem bi domala lahko sedel po turško in se ukvarjal s telefonom. Večurna pot je bila zategadelj občutno manj stresna. |
poglavja članka:
![]() Uvod ![]() Senzorji ![]() Samoparkiranje ![]() Samovožnja ![]() Samovarnost ![]() Omreženi avto ![]() Še već visoke tehnologije ![]() Samodejni promet ![]() sorodni članki
|
|