Revija Joker - Puberteta spletnih svetov

ČLANKI
stranka » članki » igrovje - tematski članki » Puberteta spletnih svetov
...
Marsikakemu bež­nemu opazovalcu se zdi, da svet mno­žič­nega inter­netnega igranja vlog predstavlja vsemogočni World of Warcraft, ki mu ob gležnjih drobijo ne­uspešni naročniški tekmeci ter pogrošne free-to-play spletščine. A čeprav se področje ni razvilo do te mere, kot smo pred leti upali, je realnost bolj pisana. Aggressor preseka skozi orke, rešimože in vesoljske ladje, le da ne s sekiro, marveč s peresom.

Pravijo, da nikdar ne pozabiš svojih prvih kora­kov v masovnem spletnem igranju domiš­ljijskih vlog (Massive Multiplayer Online Role Playing Game, MMORPG). Za moj padec v World of Warcraft to brez dvoma drži. Sk­riv­nostno novo pokrajino sem spomladi 2005 dobesedno goltal. Moj taurenski shaman se je iz razcapanca s kolom v šapi zlagoma prelevil v oklepljenega monstruma, ki je s strelami iz prstov cvrl vse živo in nemrtvo. Ko sem se privadil coprniških veščin, mi je igra v naročje potisnila rokodelstvo, ribištvo in kvač­ka­nje. Skratka: ko sem odluščil en ovoj, me je čakal drugi. V navideznem svetu sem se izgubil kot v najbolj napeti povesti.
A tisto, kar je izkušnjo zares ločilo od prejšnjih, je bilo sodelovanje z drugimi. 'Masovnost' pač označuje, da avanture deliš z več tisoč živimi ljudmi, kolikor jih je običajno na strežniku. Tu si izgubljencu pomagal pri orientaciji, tam si v petero kresnil po goflji velikansko pošast, spet drugje si barantal za pipec in kazal osle smrdljivim vilinom iz Alianse. Enkrat me je kolega sredi kvestanja nahecal, da sva šla v taurensko glav­no mesto na planoti vrh visokih klifov prepričevat folk, da lahko preživiš padec v globino, če se vržeš čez rob na točno določenem mestu. No, nisi preživel.
Ljubitelji žanra spričo takih trenutkov mmorpgjske izkušnje ne zamenjajo. Občutek, ko se dva ducata junakov v veliki skupini po urah preizkušanja tako ui­gra, da šefovska zver pade in kanal za glasovno komunikacijo eksplodira, je nadmočen. Po drugi plati pa ravno ta lastnost marsikomu ne diši. Misel, da bi navideznost delil z drugimi, ga odbija, smešno se mu zdi besnenje zaradi nalinijskega zamika (laga) in ni mu ljuba mesečna naročnina, ki je tod pravilo.
Toda omreženi svetovi so se v petnajstih letih po nastopu Ultime Online razvili in ponujajo raznolike izkušnje, ki znajo pritegniti one, ki so nanje svojčas gledali zviška. Danes je večji problem kot ta, kaj igrati, tisti, kako igrati pet brezplačnic naenkrat!

Ultima Online je bil prvi naslov s sto tisoč igralci. Danes je še živa, in to kljub naročniškemu modelu! Bržda zato, ker je tako svobodnjaška.

Puberteta spletnih svetov objavljeno: Joker 229
avgust 2012