Revija Joker - Bukveraj napomagaj

ČLANKI
stranka » članki » igrovje - tematski članki » Bukveraj napomagaj
Bukveraj napomagaj
...
Case se ima za izkušenega špilavca. Ne meni se on za poceni pofl, ki je navzven lep, navznoter pa ga nič ni. Svoje igre ima, tako kot svoje ženske, raje, če mu te kljubujejo. Zato jih vedno nabija na najhudejši težavnostni stopnji. Igre, to je. A ko triglave opice v kozarec marmelade ne spravi niti kombinacija odmaševalnik + pasja utica + zobna proteza, in ko za razčefuk zadnjega šefa niso dovolj mačji refleksi ter koda 'idkfa', takrat celo on poišče zunanjo pomoč.

O tem, da so bili špili nekoč hudo zajebani, bi vam zgodbe pravil marsikateri starejši igralec. V zgodnjih osemdesetih, letih Vesoljskih napadalcev in klonov Ponga, si za njih mojstrovanje nucal darova obeh mater: od narave konjske reflekse, od biološke pa tedensko napitnino, da si se v barčku vseh treh potez, ki jih je prašičje obvladala avtomatova umetna nespamet, nadrkal potom kurjenja enega vrča žetonov za drugim. Čačing, žvenket, pinjau! Vendar doba svete preproščine ni trajala dolgo. Ko se je z razcvetom računalniške kulture elektronska zabava iz igralnic začela seliti pred televizorje dnevnih sob ter za monitorje takrat še malo rabljenih pecejev, je bilo nedolžnosti konec - veselja za strastne igričarje pa začetek.

Pokažite nam enega junaka, ki bi se danes matral s celo najboljšimi od tekstovnih avantur. Časi DOS-vnašalne vrstice so definitivno za nami.

Kmalu je napočil trenutek, ko so si vzporedno z arkadami pot v družinski krog začele utirati igre, ki so od igralca zahtevale vlaganje čedalje več prostih uric. O tem, kdo ima za to največ zaslug, bi se lahko kregali v nedogled, vendar pa v splošnem velja, da so revolucijo zanetile prve pustolovščine. S tekstovnimi avanturami so se dotlej ukvarjali edinole pifloti, a ko so se pojavili prvi primerki z dostojno grafiko in neznalcem doumljivim vmesnikom, je bil prodor med elektronske zabave žejne mase hiter in nezaustavljiv. Saj, ko imaš enkrat med klienti tudi tajnice, veš, da si zmagal. Skratka, nabiranju točk in drkališkemu premagovanju ovir se je pridružilo drugačno igranje, pri katerem ni štela več edinole ročna spretnost. Potreboval si deduktivno logiko, šok!, možgane. Nucal si informacije, ki si jih nabiral in vkup zlagal z raziskovanjem navideznih svetov z novo razsežnostjo. In ko ti samemu ni več zneslo? Takrat si moral poseči po zunanji pomoči: igričarskih pomagalnikih.

Medtem ko smo si v Sloveniji še izmenjevali kode vrste POKE za igre na commodorju 64 (pomnite, stare sablje?), so se drugod množile pomagalne knjigice, časopisi ter revije, ki so se delno ali v celoti posvečale objavljanju rešitev in kod. V osemdesetih so bile precej popularne publikacije, ki so se ubadale z namiznimi fantazijskimi igrami, in prav v njih so se začeli pojavljati prvi kotički, namenjeni računalniškim špilom. Ostalo je zgodovina.

Bukveraj napomagaj objavljeno: Joker 158
september 2006