Revija Joker - Vizualni romani

ČLANKI
stranka » članki » igrovje - tematski članki » Vizualni romani
...
Bereš, a ni knjiga. Gledaš, a ni film ali TV-oddaja. Igraš, a ni prava igra. Kaj je to? Flegma si pripravi suši in preizkusi zvrst, ki zadnje case pridobiva na popularnosti – vizualni roman.

Zvrst visual novel je najlaže opisati kot presek med interaktivno buklo in japonskim stripom (mango) oziroma risanko (animejem). Čeprav je veliko besedila in je grafika precej statična, prinašajo več­predstavno bralno izkušnjo. Ta pri višepro­ra­ču­n­skih izdelkih zaradi profesionalnega govora in več­je količine premikajočih se slik meji na kinematografično doživetje. Pri tem pa rdečo nit z od­lo­ča­njem pelje bralec. 
Vizualne romane zaznamuje japonski, dvorazsežni s­til risbe s sličicami likov, nalepljenimi čez različna ozadja. Zgodbe so lahko kratke, enourne črtice, kot je Shan Gui, druga skrajnost pa so epske pripovedi, ki vzamejo več kot petdeset ur. V tem primeru je število besed primerljivo z Gospodarjem prstanov. Ob­sežna je nedavno v angleščino prevedena roma­n­ca The Fruit of Grisaia, ki velja za eno najbolj pri­ljubljenih. Po njej so posneli celo animejsko serijo.

Vizualni romani ne skrivajo japonskega porekla in zahtevajo privajanje. A če te narisana dekleta z velikimi ... očmi ne motijo in uživaš v zgodbah neod­vis­no od medija, ti preizkus priporočam.

Četudi so vizualni romani pasivni, so vseeno igre, saj ponujajo izbire, ki vejijo nadaljnji potek štorije. Je pa to edino razpoložljivo dejanje, saj ni nikakršnega premikanja, interakcije z okoljem ali rabe predmetov. Potek se cepi na različne zgodbene poti, nakar so znotraj njih dodatne vejitve, ki pripeljejo do različnih koncev, običajno dobrega in slabega. V Katawa Shoujo je denimo na voljo pet deklet, s katerimi se lahko spoprijateljiš. Vsaka predstavlja svoj skozihod, kateremu bodo podrejeni nadaljnji dogodki. Ostale punce boš še vedno srečeval, a bodo le znanke. Tvoj lik se bo izgrajeval skozi odnos z izbranko, štorija se bo dogajala na temu primernih loka­cijah, prišle bodo ustrezne stranske osebe in ob­ravnavani bodo drugi motivi kot sicer.
To pomeni, da pri VNjih ne gre le za manjše cepitve, kakršnih smo vajeni iz drugih žanrov, ampak za samostojne vsebinske celote, znotraj katerih so nanizana še manjša križišča. Posledično je večkratno 'preigravanje' in iskanje vseh smeri fabule ena od glavnih privlačnosti žanra. Na srečo je priročno dodana tipka za hitro prevrtavanje že prebranega teksta, da se hitreje prebiješ skozi obdelane sekcije.
Po drugi strani je zelo razširjen tip VNjev, ki se jim reče kinetični roman (kinetic novel). Ti vsebujejo le eno, linearno pot brez interakcije. Izkušnja je zelo podobna branju knjige ali stripa, le da je vsebina podana v večpredstavnostni podobi. Ker je poanta VNjev pripovednost in ne igralni element, ne komplicirajmo in kinetičnice takisto umestimo med vizualne romane, čeravno tehnično gledano niso igre.

Katera pot se ti bo odprla, igra izračuna na podlagi tvojih preteklih izbir. Kompleksni romani nekatere štorijalne niti zvito skrijejo v sistem odločitev in jih je težko najti brez vodiča.

Vizualni romani objavljeno: Joker 270
januar 2016