Revija Joker - Grajenje pripovedke

ČLANKI
stranka » članki » igrovje - tematski članki » Grajenje pripovedke
...
Aggressor za trenutek odloži kramp in zidarsko kelo ter s QTE-knofki usmerja nalivno pero Telltalovega štorijalnega odvrtka Minecrafta - Story Mode.

Minecraft, priljubljen kockasti navidezni svet, ki ga igra staro in še posebej mlado, ne premore uradne fabule, ki bi igralca usmerjala po za­črtani poti. Gotovo gre velik del njegove­ga privlaka ravno na rovaš svobode. V njem lahko skoraj poljubno prerudariš hribovja ter soteske, nakar z zbranim materia­lom sezidaš monumentalen nebotičnik. V graditeljskem modusu nastajajo navdušujoča velemesta in vesoljske ladje, ki jih ponos­no pokažeš na spletu. V preživetvenem na­činu nastale postojanke rabijo kot ob­ramba pred zombiji, skeletorji in drugimi gnusobami, ki ponoči pokukajo na plano. Naj bodo arhitekti ali robinzoni, igralci v Minecraftu si junaške zgodbe o snovanju zapletenih mehanizmov ali bežanju pred creeperji pišejo sami. 
Nakar v opisani peskovnik zatava studio Telltale s Štorijalnim modusom, ki bi ne mogel biti bolj drugačen od izvirnega Minecrafta. To je pripovedna avantura, vpeta v za­čr­tane tirnice, ki se sem ter tja razvejijo. Z ništrcem grajenja, vzorcem rokodelstva in obilico dialoga. Gre za toliko drugačno izkušnjo, da je treba čitavca opozoriti, kak­š­ne­ga špila ne sme pričakovati. Story Mode ni Minecraft, marveč je pustolovščina z videznim slogom Minecrafta. Hkrati pa tudi ni The Walking Dead z oglatimi kurami, ker je zelo očitno napravljena za otročad.

Obiščeš znane lokacije, kot sta Nether in End, ter čebljaš z mnogimi osebki. Največ s člani druščine, ki si v Telltalovi maniri vse 'zapomnijo'.

Podoba pra­vega kota
Telltale so za glavnega junaka Jesseja, ki ga je moč igrati v obeh spolih, vzeli tipič­ne­ga mladega navdušenca nad Minecraftom. Na drevesu si je zgradil lično hišico, kjer se ponoči z udomačenim kockastim pujsom Reubenom trepetajoč skriva pred beštijami in sanjari o tem, da bi postal slovit bojevnik. Tak, kakršen je Gabriel, član legendarnega Reda kamna. Da bi vzornika spoznal na vsakoletni in-game konvenciji Endercon, mora zmagati na graditeljskem tekmovanju, pri čemer mu pomagata debelušni Axel in piflarska frača Olivia. A ne le, da mu ne uspe zmagati, marveč neki zlobnež nad Endercon spusti megapo­šast­ka Witherja. Presneti grobijan. Ga bomo že naučili kozjih molitvic, četudi oglatih.
Story Mode je videzno povsem minecraftovski, s kockasto okolico, oglatimi glavami in štirikotno vodo. V sebi skriva čuda podrobnosti za tiste, ki ta svet poznajo, od boksanja dreves do rabe rdečega peska. To je naslov za veterane, saj novincu diamanti ne bodo pomenili toliko kot znalcu. Po drugi plati pa je svobode zelo malo. Igro sestavljajo scene kot v pustolovščinah, po katerih se pomikaš, motriš okolico in pobereš kak predmet. Te je včasih moč ses­taviti na rokodelski mizi in z nastalo stvarjo postoriti postransko zadevo kot v slični predhodnici Wolf Among Us. Z mečem je treba tudi kresniti zombije po betici, vendar je boj zelo preprost. Občasna gradnja in krampanje se odvijata zgolj skozi QTE-sekvence, kjer stiskaš gumbe v skladu z navodili na zaslonu. Nak, srce Story Moda je govoričenje z drugimi liki v dialogih z vrsto časovno omejenih izbir, ki včasih bistveno vejijo pripoved. V sodelovanje lahko prepričaš stranske like, ki te odpeljejo na čisto samosvoje lokacije, kot je recimo mesto podležev (grieferjev).

QTEji pri boju, sečnji ali gradnji nikoli ne vsebujejo več kot dveh tipk. Te sekvence so namenjene bolj vzdušnemu prikazu sveta kot odločitvam.

Živ žav
V govorancah in zgodbi je najbolj opazna usmerjenost k mlajši populaciji, saj jezik ni sočen, dileme pa so preproste, da desetletnikom ne bi razgnalo betice. To ni čust­ve­ni tobogan kot The Walking Dead ali tarantinovski vrtiljak kot Tales from the Borderlands. Prične se počasi in razprostre spisek dokaj klišejskih likov, kot bi gledal mladinsko teve serijo. Tu so piflarji in težaki, ki nad­legujejo ostale, ker jim je oče namenjal premalo pozornosti (ampak te razlage seveda ni notri). Rezultati odločitev imajo nemalokrat vzgojno noto: četudi imaš na voljo osoren odziv, te igra rada pouči, da kaže biti razumevajoč in strpen tudi do tistih, ki si tega na prvi pogled ne zaslužijo. Ah, zlata leta dušebrižniških ot­roš­kih risank.

Posledično Minecraft Story Mode ni avtomatsko primeren za ljubitelje poprejšnjih Telltalovih odraslejših naslovov. Stavi na mladinsko pustolovščino v slogu Petih prijateljev in kdor zahteva Game of Thrones, bo razočaran. To je špil za njegovega mulca, ne zanj. Tu se odreže v redu, četudi po zgolj dveh epizodah težko sodim o daljnosežnosti odločitev. Po eni plati je moč pomembne osebe nepovratno ugonobiti, po drugi pa se dialogi med preživelimi ne razlikujejo toliko, kot bi si želel. Najbolj pa bode kratkotrajna in površno napravljena druga epizoda, ki se ji pozna, da so jo izdali že dva tedna za prvo. Zgolj poldruga ura igre s slabšim tempom od običajnega ni dobra popotnica za naprej.
V tem trenutku se ti splača MSM nabaviti za navdušenega froca, ki bo moral kar obvladati angleško, sicer mu bo treba prevajati. Drugače pa s 23 evri raje počakaj, da vidimo, kako se bo reč razpletla.

Grajenje pripovedke objavljeno: Joker 268
november 2015