Revija Joker - Izbrisanke

ČLANKI
...
Ko si Sneti vzame čas za obisk pokopališča, se zamisli. Ni zares žalosten, bolj razmišlja, koliko raznolikih zgodb in usod okrog njega se je pome­šalo s prstjo. Že pri tistih grobovih, ki jim ob čelu stojijo spomeniki. Kaj šele ob onih, ki so ne­označeni ali jim je vreme spralo v kamen vsekane črke. Tiho ležijo njihovi stanovalci, sprhneli, pozabljeni.

Tako kot so pozabljene številne igre, zlasti nadaljevanja, ki niso nikdar ugledale luči dneva. Nimajo vse take sreče kot True Crime: Hong Kong, ki je po menjavi razvijalcev postal Sleeping Dogs in založniku Square Enixu napolnil mošnjiček. Niti ne visijo v vakuumu kot Bulletstorm 2 (enica se je slabo prodajala), Six Days in Fallujah (težave razvijalca), Shenmue III (nezadosten uspeh dvojke), Crimson Dragon (naslednico Panzer Dragoona Orte za XBLA zavira štala v Microsoftovi japonski veji) in Mirror's Edge 2 (DICE “čakajo na pravi trenutek”). Za številne je zmanjkalo denarja, napočile so težave z avtorskimi pravicami, kakovost je bila prenizka, odšli so bistveni ljudje, krovna firma je menjala lastnika ali pa se pripetilo tisto, kar se rado. Založnik si namreč vča­sih enostavno premisli, do česar ima pravno gledano vso pravico, saj je v vsaki pogodbi med razvijalcem in izdajateljem ustrezna klavzula. Da gredo v tem primeru po zlu kri, švic in solze avtorjev, bankirjev ne zanima. Le redkokdaj se zgodi, da bi reč čez leta vzniknila, kot se je ravnokar pripetilo pred leti odpovedani akcijadi Killing Day, katere ime je Ubisoft nanovo avtorsko zaščitil sredi januarja.
Vzrokov je dosti, posledica enaka. Namesto da bi bili vzradoščeni ob rojstvu novega Baldur's Gata, Command & Conquerja ali Full Throttla, moramo kupiti rože in se usekovati med stanjem ob robu jam. Če seveda vemo za pogreb, kajti mnogo odpovedanih projektov je konec vzelo za baržunasto zaveso. Na ogled dajem pobeljene kosti enih in drugih.

Izbrisanke objavljeno: Joker 241
avgust 2013