Revija Joker - Tretje Pogube optimizacija

ČLANKI
stranka » članki » železnina » Tretje Pogube optimizacija
Tretje Pogube optimizacija
...
Ker Luni ob igranju Dooma 3 na svojem celeronu 300 vse prej kot uživa, se je primoran poglobiti v igrine nastavitve. Mila duša kot je, svoje ugotovitve posreduje tudi vam.

Kakor se bo o špilavni vrednosti zadnjega Idjevega podviga v vsemrežnih klepetalnicah razpravljajo še dolgo, je po drugi strani jasno, da gre za tehnološki mejnik v trirazsežni grafiki. Doom 3 je po svoji zgradbi in načinu predstavitve vsebine pač vse prej kot klasičen. Je prva igra, kjer največje vloge nima število poligonov na prizorišču, temveč posebni svetlobni in senčni učinki. Že res, da je nekaj podobnega nakazal že Far Cry, a prav Poguba je tista, ki je tovrstni izrisovalni pristop pripeljala do vrhunca. Zavoljo nečloveške količine dela, ki so ga v snovanje srčike vložili Carmack in druščina, bo igra nedvomno dolgo ostala merilo vsem ostalim naslovom in tudi hardveru. Slednjega je špil uspel prignati do meja zmogljivosti in je tako glavni razlog, da si računalniški mešetarji zadovoljno manejo roke. V tujini se ga je namreč hitro oprijel vzdevek 'killer application' (ubijalski program), saj ljudstvo v želji po spodobni igralni izkušnji dobesedno dere v trgovine. Kar pobrskajte malo po spletnih štacunah, tako naših kot tujih, in prešteje posebne ponudbe, ki obljubljajo najboljšo mogočo doomovsko izkušnjo. Ne, ni jih malo.
A tako kot ponavadi so prezagreti trgovci eno, resničnost pa nekaj drugega. Namenske nadgradnje zavoljo ene same igre, četudi najbolj pričakovane zadnjih par let, si nikakor ne more privoščiti vsakdo. Mnogi bodo lahko odšteli denarce zgolj za novo grafično kartico ali procesor, spet drugi bodo špil primorani poganjati na obstoječih mlinčkih. A brez skrbi! Doomov pogon je srhljivo dodelana in prilagodljiva žverca, iz katere se da iztisniti mnogo več, kot se zdi na prvi pogled. Skozi konzolo je mogoče dostopati do desetin skritih nastavitev, s katerimi lahko zatikajočo frustracijo spremenite v sladostrastno grozljivo izkušnjo, kot so si jo zamislili snovalci. In ravno ta preobrazba je glavna tema pričujočega spisa. V želji pomagati, pa tudi iz golega firbca smo temeljito preučili vse nastavitvene možnosti, tako uradne kot prikrite, in izgruntali par modrih nasvetov za pohitritev. Za posladek smo nato zapregli kopico ta hip aktualnih grafičnih kartic in jih soočili v urnosti klanja zombijev.

Kolinenje hord demončkov je resnično zabavno samo, če se špil ne odziva kot povoženi orjaški lenivec.

Tretje Pogube optimizacija objavljeno: Joker 134
september 2004