|
Stara cokla
...
Sneti
Stopicanje na mestu ni kul, niti ni zares v človeški naravi, zato je želja po napredku obča. Redkokod bolj kot na področju videoiger, ki je njega dni kot šinkansen brzelo novim obzorjem naproti. Spočetka je bilo itak še vse področje čisto nov svet, zato se je na veliko eksperimentiralo. Pri tem je sicer nastalo ogromno dreka, vendar so se prav iz te primordialne župce oblikovale vobče smernice, ogromno prijemov pa vztraja še danes. Si vedel, da se najbolje prodajana računalniška igra The Sims močno zgleduje po življenjski simulaciji Little Computer People za C64 iz osemdesetih, kjer si od strani opazoval hišo in vplival na glavni lik v njej? Pa da popularni mobi League of Legends in Dota 2 temeljita na modifikaciji za strategijo Warcraft 3 izpred štirinajstih let? In tako dalje, stoječ na ramenih velikanov, kakor anglosaški rek veli.
Kot ljubitelj zgodovinskosti, retra in kakovostne igralnosti nimam proti takim špilom nič. Znajo biti izredno zabavni in kakovostno udejanjeni. Ne strinjam pa se z njihovo pretirano količino. Nobena redkost ni na Steamu uzreti direktno prestavljen starodaven špil, za katerega računajo deset do dvajset evrov, ali nekaj, kar se sceloma zgleduje po minuli uspešnici. Recimo bobu bob: za avtorje in založnike je dosti laže kot izmišljevati si nove koncepte vzeti preizkušene stare, ki jih nato označijo z zlorabljeno besedo 'classic' in jih uspešno prodajajo nesprijaznjencem z minevanjem časa, plus kakemu novodobnežu, ki mu gre sodobna bleščava na jetra. In to po mojem že negativno vpliva na napredek. Tržni uspeh tovrstnih naslovov pa je potuha, kajti če hočemo igrati dobre starine, jih imamo navsezadnje dosti v antikvariatih tipa Gog.com, od Looma prek Eye of the Beholderja do Psychonauts. Saj je v redu, da so nove generacije seznanjene s klasikami in da so slednje vsled olepšanosti laže prebavljive, naj gre za Master of Orion, Titan Quest (ta je ravno izšel v preštrihanem Anniversary Editionu, brezplačnem za obstoječe Steamove lastnike), Grim Fandango, Valkyria Chronicles, Stranger's Wrath ali celo Bioshock (ista fora kot pri Titanu) ter Skyrim. Vendar bi videoigram bolj koristilo, če bi ustvarjalci energijo usmerili v kovanje novih ali vsaj dodobra prenovljenih zasnov, prijemov, zgodb, likov. Naj Capcom namesto n-te poizdaje Resident Evila 4, ki je zdaj ugledal res že vse sisteme razen atarija 5200, usmeri vse sile v sedmico. In naj se delovne ure, ki bi šle v šušljano HD-predelavo Knights of the Old Republic, stočijo v naslednji vojnozvezdni samotarski erpege, naj ga okličejo, kakor želijo. S tega gledišča lahko zgolj pohvalim standardno demonizirani Electronic Arts, kjer so se na govorice o zglancanih Mass Effectih, ki bi nedvomno nesli zlata jajca, odzvali z besedami: “S tem se ne bo bomo ubadali, itak bo pa zdaj zdaj prišel Mass Effect Andromeda.” Hecni časi, da mora EA ostalim firmam med vrsticami brati levite. |
|
|