Revija Joker - The Wrestler

ČLANKI
stranka » članki » slikosuk » The Wrestler
The Wrestler
...
Sneti

Tale drama resda ni avtobiografska, saj bivši holivudski ljepotan Mickey Rourke ni bil nikdar rokoborec, marveč je igralsko haljo vmes zamenjal za boksarsko. Niti ne gre za poimensko, konkretno upodobitev kakega zvezdnika wrestlinga. A zaradi film ni nič manj zanimiv, saj boljšega nosilca vloge nekdanjega prvaka v ameriški rokoborbi ne bi mogli dobiti.  (Ne­kaj časa se je za vlogo potegoval Nicholas Cage, a se je umaknil, bojda tudi zato, da bi pomagal prijatelju Rourku, ki ga je režiser Darren Aronofsky res želel.)
Spremljamo izmišljenega mišičnjaka Randyja 'Ovna' (The Ram) Robinsona, ki je bil v osemdesetih pod žarometi tako, kot se iz resnične lige World Wrestling Federation spomnimo Ultimate Warriorja, Hulka Hogana in Ovnu najbližjega lika, Randyja Savaga. Zdaj je tip ostarel in daleč od svojega viška, vendar še zmeraj tekmuje, le da na zanikrnih lokalnih obračunih. Kljub dolgovom, težavam z odtujeno hčerko in neuspeš­ne­m­u pecanju vroče slačipunce (vse mlajša Marisa Tomei) se nekako drži na površini. A ko Randyja po kepi resne zdravstvene težave, je pretres hujši, kot bi ga z vso silo treščil najbolj gorostasen nasprotnik.

Rourke je videti tako plastičen, da spo­minja na akcijsko figurico. Ipak ga ne bi imel na polici.

Film je všečen iz več razlogov. Prvi je neolepšana predstavitev profesionalnega čezlužnega wrestlinga kot šovbiznisa. Rokoborci so sicer športniki in na splošno vzorni pionirji, toda njihovo početje je klovnovska zabava za množice, ki si v slogu starih Rimljanov želi nasilja in krvi. To dodobra spoznamo v enem od bojev, kjer Randyja obdelajo tako mazohistično, da bi se zamislil celo Gibson s svojim Pasijonom. Kdor je v osemdesetih in devetdesetih podrobneje spremljal wrestling, bo zgolj prikimaval natančnemu, inteligentnemu seciranju te scene in številnih poklonih na njen račun, med drugim kopiji Iron Sheika. Podobno nelas­kava je realistična slika Amerike, ki ni promenada joškatih bejb, temveč mimohod prikoličarskih naselij, rev­nih barak, tapisonastih dvoranic, meglenega predzimskega časa in z utrujenimi ljudmi naphanimi veleblagovnic. Glede na to, da sem v ZDA sredi devetdesetih bival leto dni, sem jo iz Wrestlerja domala zavohal, zato lahko potrdim pristnost, h kateri nemalo pripomore dokumentarističen način snemanja.
No, osrednja odlika Wrestlerja je Rourkova upodobitev naslovnega lika. Tragična figura je že zaradi svojega nakazi podobnega frisa, zmaličenega od udarcev in plastičnih operacij. Še bolj pa zaradi nojevskega tiš­ča­nja glave v pesek. Oven je večni otrok osemdesetih, ki živi v privud stare slave, hair metala in retro špilov. Je tak, kakršen je, in nič ga ne zmore spremeniti. Še najmanj ženske, kakorkoli se že trudijo. Bodisi se noče, bodisi se ne more, bodisi ga je preveč strah – končni efekt je ta, da Ram ostane Ram. Vse do bridkega konca, ki najhitreje čaka tiste, ki se ne zmorejo prilagoditi vseskozi spreminjajočemu se življenju.

The Wrestler objavljeno: Joker 190
maj 2009