Revija Joker - The Island

ČLANKI
stranka » članki » slikosuk » The Island
The Island
...
Sneti

Tisti, ki se pritožuje čez akcijske sekvence, ki jih snema režiser Michael Bay, ni pri pravi. Saj veste, Bad Boys, The Rock, Armageddon? Sukajoča se, upočasnjena kamera bi impresiven prizor naredila iz brisanja riti (pod plapolajočim plaščem in s helikopterjem nad glavo, jasno), medtem ko je človek prav nadarjen za prizore razčefuka, ob katerih te kar premika po kinosedežu. Tako je polovica filma The Island ringelšpil, v katerem junaka (nekam zmenetasti Ewan McGregor, razkošna Scarlett Johansson) bežita iz hudo sporne ištitucije. Tam nastajajo kloni bogatih ljudi, ki jih imajo slednji za banke organov, če se jim kaj pripeti. In ker psihiatrični lastnik z božjim kompleksom (Sean Bean) pogrunta, da se organi ne razvijajo dobro v vegetativnem stanju, organizira maškarado. Ogromni kompleks v puščavi, poln hladne kovine in v enake trenirke odetih klonov, je njihov mini svet, saj so prepričani, da je zunaj vsled katastrofe vse mrtvo ter da so oni izbrani, da znova poselijo Zemljo. Vsake toliko časa nekoga 'naključno' izberejo, da gre na Otok, kjer bo lahko užival in bil Adam ali Eva. Lahko si mislite, kaj se z njim v resnici zgodi. Radovedni Ewan prevaro odkrije in pri pobegu s sabo vzame Scarlett, pomaga pa jima Steve Buscemi (jeee!). Dodajmo impresivnega Djimona Hounsuja kot lovca nanju ter Bayeve pregovorne spretnosti in imamo akcijado, kot se šika.

Vsak filma Michaela Baya mora vsebovati enega lebdečneža z rotorjem v počasnem posnetku, sicer bi se podrl svet.

Žal pa se Otok ne zadovolji s tem, da bi delal dar-mar z neko ravno prav otipljivo širšo poanto, temveč se preganjanja z avtomobili in streljanje trudi združiti s težkimi filozofskimi vprašanji. In tu se Bay spotakne, saj ne scenaristično, ne voditeljsko ne more parirati Spielbergu z Minority Reportom, da Blade Runnerja ne omenjam, tako da izpade kot Proyas v I, Robot. Logičnih lukenj je toliko, da ne veš, ali naj si glavo odrežeš in jo položiš na sedež poleg sebe, da ne bo več trpela, mnogi dogodki so neverjetno privlečeni za lase, notranja logika je čisto uničena in naposled vprašanja, ki jih zastavlja edinstvena zasnova (skopirana iz The Clonus Horror, 1979), izzvenijo v prazno ob enodimenzionalnih likih, šepavi pripovedi ter simpl morali. Skušali so pač ustreči vsakomur, a ljubitelji resnega ZF se bodo takemu obravnavanju tematike le smejali. Smešno, kako Hollywood mirne duše ustreli dva taka kozla v tako kratkem času (Stealth ima iste probleme). Res mislijo, da smo vsi ovce, ki goltajo kokice in sedijo v kinotemi kot kaki neizobraženi kloni?

The Island objavljeno: Joker 146
september 2005