|
Murder on the Orient Express
...
Kalander
Kot izda že naslov, se ima zgoditi umor. A kdo ga je zagrešil? Angleščina to vprašanje skrči v eno besedo, ki označuje podžanr kriminalk: whodunit. In ta sorta ima že sto let kraljico, Agatho Christie, ki je podpisana tudi pod predlogo pričujočega filma. Sredi vihre prve svetovne vojne je začela pisati prvo kriminalko o belgijskem kriminalistu z veličastnimi brki. Ta je izšla več let kasneje, a v dvajsetih letih prejšnjega stoletja je Hercule Poirot, kot je poimenovala enega danes najbolj slavnih fiktivnih detektivov, že postal legenda. In Christie z njim; pa ne samo zaradi kriminalk, kajti ženska je bila prava pustolovka in, mimogrede, ena prvih deskark na valovih. Njene knjige so pogosto postavljene v visoko družbo in na eksotične ali prestižne lokacije, kjer se zgodi umor, ki ga nato protagonist(ka) metodično razreši. Bralec ves čas spremlja junakov proces in skuša slediti postopnemu zlaganju sestavljanke. Zgodbe se praviloma zaključijo, ko detektiv zbere vse osumljene v salonu in razkrije morilca, ki je do zadnjega trenutka prepričan, da je varen.
Puristi Agathe Christie bodo seveda imeli veliko pripomb. Najprej glede Poirotovih mustač, ki so masivne namesto prišfrknjenih. Še bolj pa glede vizualnih in akcijskih ekscesov, ki se trudijo zgodbo zapakirati za mlajšo generacijo. Tako se v knjigi vlak ustavi, ko zarije v globok sneg, tukaj pa v dramatičnem posnetku nevihte udari strela v vrh gore in sproži plaz, ki zgrmi proti lokomotivi in jo na robu prepada deloma iztiri. Žal gresta akcija in izpiljena podoba na rovaš prikaza detektivovih dedukcij oziroma razgibavanja sivih celic, kot to sam poimenuje. Tako gledalci le redko dobimo občutek, da raziskujemo skupaj z njim, temveč zgolj sprejemamo ugotovitve, ki jih predstavi. Vseeno je Umor zanimiv film in končno razkritje bo gledalcem, ki ga še ne poznajo, ravno tako presenetljivo, kot je bilo bralcem romana pred skoraj stoletjem. Bomo pa še videli, če bo napleteno zadostovalo za nadaljevanje, ki je na skorajda marvelovski način napovedano na koncu. |
|
|