Revija Joker - Point Break

ČLANKI
stranka » članki » slikosuk » Point Break
Point Break
...
Fanatik

Točka preloma je tisti trenutek, ko ti strah pre­vlada.” Tako se glasi jasna definicija izvirnega naslova in hkrati ključne točke priredbe legendarnega surferskega krimija Peklenski val, s katerim Hollywood ponovno dokazuje, kako premeteno (in zavajajoče) zna reciklirati lastne uspešnice. 
Fantje v izvirniku iz leta 1991 so več ali manj le surfali in kradli, tokratne prigode adrenalinsko odvisnih mladeničev pa so bogatejše in poduhovljeno nadgrajene. Pridana je filozofsko ekološka dimenzija z robinhoodovstvom, ki dodatno osmisli njihovo početje razdeljevanja materialnih dobrin. Razširjen je poligon eks­trem(istič)nih športnih aktivnosti, dočim so medsebojni odnosi seksistično zreducirani na tipično moško merjenje moči in plemensko zvestobo. Pri preizku­ša­nju fizikalnih zakonitosti, predvsem hitrosti in gravitacije, očitno ni prostora za nežni spol. Kot tudi ne za romantično spogledovanje, kot sta jih – seveda ne drug z drugim! – prakticirala Patrick Swayze in Keanu Reeves v originalu. Tokrat sta glavna junaka oziroma nasprotnika, Bodhi in Utah, tudi barvno invertna. Ne­ukrotljivi svobodnjak je temnolas, novopečeni FBI-agent svetlolas. Edgar Ramirez izžareva južnoameriški mačizem, prežet z razsvetljenostjo, Luke Bracey pa šablonsko ameriško praznino s približno enako omejenim igralskim razponom kot Keanu.

Novi Peklenski val je visokooktanska hvalnica častilcev ekstremnih športov, katerih moto je "Treba se je odpovedati samemu sebi in postati eno s planetom."

V novem Peklenskem valu je več poudarka na športno akcijskih prizorih in izrečenih globokih mislih, navdihnjenih z japonskim ekstremistom Ozakijem, kot sta “Življenja ni smiselno tvegati življenja zaradi sebe samega, temveč za višji cilj” ali “Ti vidiš samo meje, mi vidimo resnico.” Osvojitev osmih Ozakijevih preizkušenj, ki naj bi človeku pomagale do notranje osvoboditve, je osnovno gonilo zgodbe. Zares fascinantni so posnetki uvodnega crossanja po smrtonosnem grebenu, lebdečega spusta na zračnem toku v batmanskih kombinezonih in samomorilskega borderskega dričanja z zasneženih vrhov.
Za kontrast asketskemu odrekanju in poveličevanju narave poskrbi nekaj prizorov blišča polnih zabav, kriminalno policijska dimenzija pa je – tako kot celotna karakterizacija likov – v primerjavi z izvirnikom osiromašena. Tempo dogajanja je visokooktanski in ga le občasno umirjajo življenjski prebliski ali vsiljena FBI-modrovanja. Nikakor pa ne pričakuj Trojnega Xa ali podobno naspidiranih akcijskih obračunov s prestopniki zakona. Kar v seštevku pomeni, da bo film prej zadovoljil ljubitelje športnih aktivnosti kot kriminalnih trilerjev. 

Point Break objavljeno: Joker 270
januar 2016