Revija Joker - Crimson Peak

ČLANKI
stranka » članki » slikosuk » Crimson Peak
Crimson Peak
...
Sneti

Mehiški režiser, producent in pisatelj Guillermo del Toro kljub akcijadam, kot so Hellboy, Pacific Rim in Blade 2, najraje ustvarja grozljivke. Proslavil se je s kultnim Panovim labirintom, ki pa je dosti boljši izdelek od aktualnega Škrlatnega vrha. V njem Toro prekosi samega sebe izvedbeno, a ne vsebinsko. 
Preveč razlagati ne gre, da ne skvarim še tiste malo skrivnostnosti, kolikor je ostane po razkrivajočem uvodu. V Ameriko 19. stoletja se priklatita plemiška brat in sestra iz Anglije, ki iščeta denar za obnovitev proizvodnje gline na domačem posestvu. Moški del se nalepi na mično hčer lokalnega magnata in dečva se naposled z njim vrne v valižanski gradič. Tam se zač­no videvanja strašnih duhov, za katere ni jasno, ali ho­­če­jo punci škoditi ali ji nekaj dopovedati. Je imela umrla mati prav, ko je hčer obiskala po smrti in jo opozorila, naj se boji Škrlatnega vrha?
Guillermo vsekakor ni ciljal na izvirnost ali nepredvidljivost, saj je težko zgrešiti očitne namige in vodila ter ostati presenečen. Gre za precej tipično zgodbico o duhovih, ki se nočejo ločiti od krajev, ljudi in čustev, zato strašijo, kljukajo po vratih in ropotajo, dasi pravega vpliva na realnost nimajo. Prikazni v Crimson Peaku so točno take sorte in čeprav so računalniške na­kaze podrobne, so v svoji klišejskosti ter neučin­ko­vi­tosti oropane pravega učinka. Ampak to je smiselno, saj pravi zlobci niso duhovi, temveč ljudje.

Kostumografija je osupljiva, vendar se zdi, da je Škr­latni vrh zadostitev Torovim starim željam, da bi posnel klasično štorijo o duhcih. Ampak RES klasično.

Tu se pokaže prvi od dveh navdušujočih gradnikov filma: trud nastopajočih. Čeravno igralci zidajo jako prostodušno in prozorno fabulo, vanjo vložijo sto deset odstotkov. Krono odnese Jessica Chastain kot temačna aristokratinja, ki si lasti tisti znameniti zblazneli pogled Eve Green, le da z mnogo več subtilnosti in raz­pona ter manj zanašanja na vimenoznost. Svoje takisto prispevata Mia Wasikowska kot porcelanasta, krhka naslednica bogastva s pisateljskimi ambicijami in presenetljivo učinkoviti Tom Hiddleston, ki ima priložnost pokazati dosti več kot tedaj, ko je upodobil Lokija v Avengerjih. Druga odličnost Crimson Peaka je izvedba, ki je za prste obliznit. Gotska arhitektura, kadriranje, barvni kontrasti, kostumi in podobni 'tehnični' elementi so prvovrstni in stilistično navdušu­jo­či. Hiša je enakovredna ostalim zvezdnikom, pri če­mer ni očitnega pretiravanja z digitalnimi prvinami. Iz­vedbeno in igralsko torej občudovanja vreden projekt, ki pa glede vsebine žal pusti nekam votel vtis. 

Crimson Peak objavljeno: Joker 268
november 2015