Revija Joker - Terminator Genisys

ČLANKI
stranka » članki » slikosuk » Terminator Genisys
Terminator Genisys
...
Sneti

Ti trailerji, kaj? Eni te nahajpajo do nezavesti, nakar te polni izdelek pusti bolj mrzlega kot pivo. Z drugimi je obratno, na primer s tistimi za petega Terminatorja. Kolikor mi je znano, so bili nad njimi navdušeni le člani društev slepih in slabovidnih, ter pričakovalo se je nov flop gargavtanskih razsež­nos­ti. Kako se ne bi, če pa sta bila T3: Rise of the Machines in še bolj Salvation kadeča se kupčka dingovega govna. Godla sta na fanovske strune in navduševala z badabumom, pri tem pa pozabila, da sta imela Cameronova prvenec in nadaljevanje dejansko nekaj povedati o jedrski nevarnosti, nevarnosti umetne inteligence in podobnih temah. Tistih, ki smo jih obdelali v terminatorskem članku v prejšnji številki. Kakšno presenečenje torej, da se Genisys izkaže za spodoben film, ki sicer zaostane za hororjem T1 in akcijo T2, a ne preveč, hkrati pa nadkrili nadaljevanji.

Genyeza je v polnem teku v obeh glavnih kinoverigah v Sloveniji in še v kaki manjši dvorani. Začuda pov­­sod le v 2D-tehniki.

Genisys se začne kot hommage prvencu s poustvarjenimi prizori, ki jim je dodano okolišnje dogajanje. Naposled vidimo, kako uporniki v futuri uni­čijo Skynet, nakar ta v Los Angeles leta 1984 pošlje morilskega robota terminatorja. Ta mora ubiti Sarah Connor, mater vodje odpora Johna Connorja, in s tem prepre­čiti poveljnikovo rojstvo. Ob tem časovni stroj uporabijo še gverilci, ki v preteklost odložijo lastnega bojevnika, Kyla Reesa. A pri kultnem prizoru, ko hoče terminator v mesu računalniško mladega Arnolda odvzeti oblačila panksom, krenemo v drugo smer. Izkaže se, da je v preteklost že prej dospel še en T-800, ki je mlado Sarah zaščitil in jo naučil bojevanja. Nič več torej Kyle ne rešuje šibke kelnarce, temveč ona pomaga njemu. Ob strani jima stoji 67-let­ni kerlc Schwarzenegger, ki se je medtem naučil nekaj človečnosti. Izvzemši nasmešek za v anigife.

Uporništvo proti robotom v prihodnosti ostaja hecno. Zemljo naj bi razdejale jedrske eksplozije, človeški gverilci pa kljub temu upravljajo s flotami helikopterjev. No, še vedno bolje kot v Salvationu s podmornico.

Kakor Judgment Day je Genisys v prvi vrsti akcijski rompompom z izvrstno posnetimi zasledovalnimi in uničevalnimi prizori ter kul domislicami, kako na primer obračunati z zoprnim terminatorjem iz tekoče kovine. Dveurni tobogan se začne hitro in nato le še pospešuje, pri čemer ima dosti prstov zraven sam John Connor, ki ni več tisto, kar je bil pred Kylovim skokom v LA. Na sporedu so edge-of-your-seat bežanja pred skeletnimi vojščaki, pregoni s helikopterji, ru­še­nja stolpnic in ostale zadeve, ki sodijo k poletnemu blockbusterju. Vendar Genisys ne zaide v neumne Salvationove ekscese, niti v pogrevanje župce kot Rise of the Machines, temveč ostane prizemljen in samo­svoj. Tudi zavoljo Skyneta, ki naposled dobi nekaj prisotnosti na zaslonu. Z njim je domiselno povezano spakedrano ime Genisys (geneza oziroma nastanek se pravilno črkuje 'genesis'), ki v prenesenem pomenu označuje docela aktualno zadevščino.
No, tisto, kar Genisys dokončno loči od prejšnjih dveh flopov, je znova najdeni občutek za človečnost. Močno se pozna, da je pri scenariju sodeloval oče Terminatorja James Cameron, zaradi katerega sta imela T1 in T2 tako močne like. Zlahka smo doumeli njihove strahove in motive, zaradi česar sta imela groza in akcija srce. Slično je v Genisysu, kjer prisostvujemo več krvavečim odnosom – med Johnom Connorjem in njegovim zvestim pribočnikom Kylom, med Kylom in Sarah, ki se morata 'razploditi' za re­šitev človeštva, med Sarah in njenim sinom Johnom, med Sarah in T-800, ki ga kliče 'Ata' ... Vsa so pristna in jih je ravno pravšnja mera, da se film ne prevesi v dramo oziroma dramatiziranje, da pa ni odmaknjen, sterilen in plehek kot toliko drugih spektaklov. Tudi humoren zna biti, med drugim zavoljo malce zmešanega policista, ki ne da miru s teorijami zarot.

Ker Skynet ne igra po pravilih, si mora Arnie nadeti posebno vrsto boksarja. Udari mogočno, saj je za starost v zavidljivi formi. Daj nam Konana, Švarci!

Ni naključje, da sem tolikokrat omenil Sarah, saj je to prava zvezda filma. Ne rdečeučni in nanoroboti, ne Kyle, ne John, ne Skynet, temveč Sarah Connor, toč­no tako kot v prvencu in dvojki. Po predfilmih sodeč je bila Emilia 'Daenerys' Clarke za to vlogo groz­na izbira in niti slučajno ne bi mogla vreči s prestola ene glavnih filmskih zajebank v podobi Linde Hamilton. To­da Emilia se izkaže za nebrušen diamant. Je približ­no taka vojščakinja kot prejšnja Sarah, saj rada poprime za vsakovrstno orožje, snajpa kot dec in v kritičnih situacijah ne cvili, temveč ukrepa. Hkrati pa feministično blaznost bivše Sare spremeni v normalnost, saj skozi solidno igro pokaže ranljivost. To simbolizira tudi njeno telo, ki ni vitko in kitasto kot v T2, marveč v posmeh hollywoodski obsesiji s suhostjo prijetno zaob­­ljeno. Ob tem se Clarkova v nasprotju s pri­ča­kovanji, saj jo poznamo kot joškarico iz Game of Thrones, ne pokaže frontalne golote. Kdo bi si mislil.
Ta misel je primerna za označbo celotenega filma. Kdo bi si mislil, da lahko sploh še dobimo Terminatorja, ki ni odložišče za polsposobne režiserje in ni narejen samo s cekinom v mislih. Škoda sicer, da so časovne ma­­hinacije že čisto preveč privlečene za lase in da je zaključek idejno precej medel ter poln situacijsko-logičnih lukenj. Kljub temu pa je Genisys obetaven začetek nove trilogije, ki bo gledalce, upajmo, nabirala kljub morebiti zanikrnim trailerjem.

Levo Emilia Clarke kot Sarah Connor, desno v redu Jai Courteney kot Kyle Reese in v sredini naš najljubši Avstrijec kot T-800 – “old, but not obsolete.”

Terminator Genisys objavljeno: Joker 264
julij 2015