Revija Joker - PSP odgovarjalnik

ČLANKI
stranka » članki » drkamož - tematski članki » PSP odgovarjalnik
...
Elitistična žverca se prijemlje in jasno je marsikaj, kar je bilo avgusta zavito v tančico skrivnosti. Zato Sneti piše v pomoč zdajšnji in bodočim lastnikom PSPja.

PSP je daleč od prenosnih enostavnih konzolic včerajšnjika. Znabiti, da niti igranje z njim ni docela samoumevno sleherniku. Kaj šele napredno bavljenje z videom in njegovimi zapisi, pretvarjanje taistega, povezava s PCjem, skok na internet ... Zatorej tu odgovarjalnik je.


Zdravstvuj, Snetko! PSP sem si kupil, veš? In ni slaba zadevščina. Je pa res, da mi par stvari hodi po glavi. Zdaj mi jih boš ti pomagal rešiti, sicer te poflodram s pokvarjenim francozom.
Samo da ne s Francozom.


Najprvo igre. Natresi!
Kot rečeno v testisu spred meseca dni, špili za PSP pridejo po 12 jurjev, le nekateri več (NFS Rivals 14 tisočakov). Prihraniti se da s pametnim šopingom, denimo na Igabibi, kjer ti s tipične cene zbijejo jurja, in tako, da se zmeniš s prijatelji in nabavite različne naslove. Oblikuje se tudi že trg rabljenih UMDjev, ker na PSPju (še) ni piratstva. Kar se kakovosti iger tiče, poglej v Drkamož. Še kaj? Aha, digitalni križec nemalokrat nadomesti drsnik, saj mnogotera igra ni prirejena analognemu nadzoru. Drugače pa mislim, da je vse precej samo po sebi umevno.


Ne pa ni. Drži, da nekateri špili požrejo več baterije kot drugi?
Ja. Največji krivec pri tem je UMD-drajv. Več in besneje kot igra suče pogon, manj bo trajala baterija, ki ima teoretični doseg sedmih ur. Lumines, ki s ploščkoidom žonglirajo malo, izkoristijo tja v pet ur toka, medtem ko Ridge Racer akumulator ožame v dobri polovici tega časa. Zajeten porabnik je povezava wi-fi, saj multiplayer ubije baterijo v dveh urah. Vlogo imajo še grafična in zvočna intenzivnost, svetlost zaslona ter heci s kartico. Baterija sprašuje: ti več pomeni moč večpredstavne sobne konzole v dlani ali manjša zmogljivost, a večja prenosnost? V slednjem primeru je alternativ dovolj, od telefonov prek DSa do dlančnikov ter celo prenosnikov. Obojega ne moreš imeti, saj tudi akumulatorji boljših prenosljivih računal trajajo bore malo.


So igre za PSP regijsko zaščitene? Se pravi, morem v svoji evropski konzoli igrati naslove, uvožene iz Amerike ali Japonske?
Igre niso regijsko zaščitene in v evropskem PSPju lahko igraš vse importe. Ne velja pa to za filme na UMDjih: v starocelinskem PSPju buljiš le take iz regije 2. Za igrarske uvozke poglej na www.lik-sang.com  in www.ncsx.com, www.amazon.com ti jih ne bo poslal, ker bi se lahko z njimi okoristili teroristi (Osama bi v votlini špilal GTA in bi dobil še bolj nore ideje).


V meniju je možnost game sharing. Kwa to?
Gre za wi-fijsko pošiljanje delov vsebine določene igre s svojega PSPja v RAM drugega playstationa portable, ki te igre nima. Tako lahko špil zastonjsko igra nekdo drug. Možnost, ki se je na DSu prijela kot večigralska opcija, mora na PSPju šele zaživeti, saj jo zazdaj podpira le japonski Namco Museum.


Slišim, da je multiplayer hud. Je res?
Mhm. Mnoge špile, recimo Rivals, osmisli šele protipuščavništvo. Po eni strani zato, ker je povezovanje brezkabelsko in nezapleteno, po drugi pa, ker je enoigralski modus dostikrat okrnjen oziroma nezanimiv zaradi slabe umetne pameti ter apn dizajna. Take reči so v opisih jasno in glasno navedene.


Kako pa je z igranjem po internetu? Najti drugega lastnika PSPja z istim špilom za direktno povezavo zna biti problematično ...
PSP ima dva načina brezžičnosti 802.11b: ad hoc in infrastructure. Prva, povezava vsak z vsakim (peer to peer), je namenjena direktnemu priklopu z do petnajstimi drugimi peespeji (v teoriji - ta cifra je navadno omejena na štiri do osem) v razumni oddaljenosti. Ta je odvisna od mnogočesa, predvsem količine in vrste preprek. Postopek je simpl: ob vklopljenem wi-fiju v špilu izbereš Multiplayer in počakaš, da mašinca ustvari ali najde igro. Paziti moraš le na kanal, ki ga nastaviš v Network Settings -> Ad Hoc -> Channel. Če sta kanala različna, se PSPja ne bosta videla.
Z internetom je večji križ. Infrastrukturni način, kakor rečejo modusu, kjer se PSP poveže v splet, podpira malo iger. V bistvu naj bi ga poznal le Twisted Metal Black, ki ga v Evropi ni. Kateri način kak špil pozna, piše na zadnji strani škatlice, čeprav so imeli v ZDA afero, ko je na šatuljicah EAjevih iger pisalo, da žegnajo infrastructure mode, čeprav ga ne. Druga možnost je simuliranje ad hoca s tunelskim softverom, kakršen je Xlink Kai (www.teamxlink.co.uk). Ta prepriča PSP, da je v španoviji vsak z vsakim, čeprav je vmes računalo. O orodju, v izvirniku narejeno za PS2 in xbox, smo pisali v J141, in z dosti zafrkancije se ga da pripraviti k sodelovanju. Vendar sem imel pri Ridge Racerju ostudne odzivne čase, medtem ko golfistov in vajpautarjev sploh našel nisem. Evropa je šele štartala, dočim vez med igrami različnih regij ni delovala. Namečkoma ima Kai težave z določenimi usmerjevalniki, o čemer več piše na forumu in v fakjujih.

Sanje marsikaterega ljubitelja novih igričarskih tehnologij: PSP s kupom iger. Dejstvo pa je, da je treba s tako kompleksno napravo ravnati lepo, zato je nakup zaščitne šatuljice dobra ideja. Prav tako je treba paziti na UMDje, saj plastično ohišjece ne bo zdržalo hudejših obremenitev, gostota podatkov pa je na srebrni okroglinici velika, zato jim lahko zavda najmanjša praska.

PSP odgovarjalnik objavljeno: Joker 146
september 2005