|
ČLANKI
![]() ...
Še vsak Nintendov ročni igralnik je dobil vmesno nadgradnjo. Običajni game boy se je prelevil v game boy advance, ta se je razširil z verzijo SP, DS je DSi postal in zdaj je aktualni 3DS deležen izvedenke z oznako 'new'. Ta ni obvezna, je pa fina in 3DSneti jo je hitro vzel za svojo.
Video je ubil radio, telefon pa namensko ročno igralno napravo. No, ne še, ampak stvari se premikajo v to smer. Zlasti v Sloveniji, kjer je po dokajšnji razširjenosti PSPja in DSa opaziti manj primerkov nove generacije, torej Sonyjeve vite in Nintendovega 3DSa. (Nista skrekani PRESS.) Škoda, saj imata drkalici zanimive igre, ki profitirajo na rovaš otipljivih kontrol, ter sta špile na fizičnih medijih privzeto dopolnila z digitalnim razpečevanjem.
Nadalje na njem domujejo drugod nedostopni biseri. Standardno dobre in velike Zelde, Marie ter Pokemone za 40 evrov dopolnijo številne cenejše neodvisnice, kot so Gunman Clive, Retro City Rampage in Shantae, ter polnocenovne uspešnice drugih zalagateljev, kakršna je Monster Hunter. V spletni trgovini najdeš klasike z game boyjev, game geara in NESa, nekatere legende z drugih platform pa v posodobljeni stereoskopski preobleki, na primer Afterburner in Outrun. Omeniti velja še, da je 3DS združljiv z orjaško knjižnico iger za DS in DSi, v kateri so tako nedeljske afnarije (Brain Training, Nintendogs) kot sladokusni biseri (The World Ends With You, Chrono Trigger). Res je, da je nabor dodobra pomaknjen v japonskost in da Nintendo naš trg prepušča stihiji. Zato ni čudno, da se naprava pod Alpami ni prijela. Toda kakovost je kakovost in kdor se zapiše 3DSovi štimungi, ga redko odloži za daljše obdobje. Sploh tisti, ki je 13. februarja ubodel prenovljeni model new 3DS v dveh inačicah, običajni in večji XL. Kaj je z njim dobil?
Močnejši procesor, zmogljivejša baterija in NFC. Namesto naveze dvojedrnika in enojedrnika new 3DSu poveljuje nekoliko hitrejši procesor s štirimi jedrci. Sistemski pomnilnik se je podvojil na 256 megabajtov in grafični je s 6 zrasel na 10 MB. Vsakdanje posledice so manj čakanja pri vklopu in izklopu, bolj odzivni meniji, elegantnejše gibanje po Eshopu, poskočnejše včitavanje in hitrejši dolpotegi. Baterija v manjšem modelu zmore kako uro več akcije, pri XLu pa pol ure, tako da nemoteno špilaš med petimi in šestimi urami. Blagodejno za tiste, ki dosti potujejo. V lični šatulji se takisto skriva tehnologija NFC, Near Field Communication. Z njo ne boš plačeval pri blagajnah, vendar določene igre, na primer Super Smash Bros., prepoznajo dokupljive figurice amiibo. Pri prejšnjem 3DSu bo treba za to dokupiti napovedani vmesnik. C-stick. Tako rečejo ščegetavčku na desni strani zaslona, ki deluje kot desna gobica na sobnem joypadu in je namenjen zlasti vrtenju kamere v prostorskih igrah. Ne gre za paličico ali drsnik, ampak za trd kos gume v slogu starejših prenosnih računalnikov. Kljub nenavadnemu občutku pa deluje čisto v redu, je analogen (zaznava razpon) in bolj eleganten kot dokupljivi circle pad pro za stari 3DS. Ta nerodno visi na desni strani in terja lastno baterijo. C-stick je z njim združljiv, tako da ga načeloma podpirajo vsi naslovi, ki prepoznajo circle pad pro, od Kida Icarusa do Resident Evil Revelations, razen Super Smash Bros. Druga izboljšava na N3DSu sta dodatna gumba ZL in ZR pod kazalcema, nameščena levo in desno od L in R. Kljub navidez čudnemu položaju ju stisneš neovirano in upam, da ju bodo igre kmalu prepoznale, ker znata koristiti.
Boljša stereoskopija ali 'super stable 3D' je osrednja dobrota. Globinsko sliko na zgornjem ekranu v praktično igralne namene sicer izkoristi le prgišče iger. A kljub temu in nizki ločljivosti je edinstvena in izboljša vtis. Če ti jo uspe obdržati v vidnem polju, seveda. Težava je v tem, da gre efekt na običajni liniji 3DSov po zlu, če preveč premakneš glavo ali napravo. In ni treba, da je odklon velik. Držanje obojega pri miru je naporno, v bolj akcijskih naslovih domala nemogoče. Z new 3DSom je matrunge konec, saj ima nad zgornjim zaslonom očesce, skozi katerega opazuje igralčeve oči in prilagaja stereoskopski efekt. Sliši se krneki in bil sem skeptičen, a me je Nintendo postavil na laž. Ob normalni rabi in gledanju se je globinskost brez težav ohranjala. Delovala je celo v temi, kjer se je za nameček samodejno prilagajala svetilnost. Če sem prej pri večini iger tride izključil, je potreba po tem z new 3DSom odpadla. Zelo kul!
Manko namenske podpore Čeprav ima sveži 3DS močnejši procesor in več rama, tega obstoječi naslovi ne znajo izkoristiti. Pokemon X in Y še vedno trpita nizko gladkost ob vključeni stereoskopiji, Metal Gear Solid 3D ne postane iznenada svilnato gladek in tako dalje. Prav tako ne pričakuj, da te bodo izdajatelji zasuli s softverom za N3DS. Edina igra, napovedana samo zanj, je predelava wiijeve erpegejke Xenoblade Chronicles 3D. Verjetno bo situacija taka kot z DSijem, ki je dobil nekaj ekskluziv, a ne številnih. Nintendo v teh negotovih časih pač noče razkosati baze uporabnikov.
Je pa ta edina konkretna postavka proti za obstoječe lastnike 3DSa ključna. Prav zaradi nje je nadgradnja zanje stvar prestiža in globine žepa, saj namenskega softvera za N3DS ni in ga ne bo dosti. Toda sledilna stereoskopija in nadzorni izrastek sta odlična dodatka, ki v navezi z boljšo odzivnostjo sistema prispevata k celokupno nadmočni izkušnji. Po tednu dni z new 3DSom na starega ne grem več in tistih evrov mi ni niti najmanj žal. Če 3DSa nimaš, pa dileme ni - novi model ima formalno isto ceno kot stari in je sam po sebi priporočljiva igralna naprava. Vem, da je v deželi mobilnih telefonov in njihovih 'brezplačnih' igričk bolj ali manj eksotika, a srčno ti predlagam, da mu daš priložnost. Tvoje igralsko življenje bo bogatejše!
|
|
|